AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
458

Bromsar B6

Har en B6:a -86 som jag ska byta skivor och klossar på,har hört att orginal är svin dyrt och undrar därför om det dessa skivor kan sitta på nån annan bil..för att ev. kunna köpa sportskivor och klossar...
tacksam för svar..
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Är det en 2,8 eller 3,5 du har? på 3,5:an(jag vet inte om 2,8:an har samma bromsar och skivor) så kommer oken från Mercedes(190E-2,3-16v), så klossarna kan du ta därifrån. Skivorna kan vara från Mercedes men jag vet inte säkert, då måste man först kolla upp bultmönster och dimensioner.(På B10-biturbo kommer visst bromsarna från SL-500! alpina anser visst inte att BMW har några bromsar bland övriga modeller som är tillräckligt effektiva för att användas till sina bilar, lite surt att det just skulle vara från Mercedes, om det hade varit Porsche-bromsar hade det ju varit lite mer ok ;))

Mvh Micke t/
328-96
520-92(till salu!)
B6 3,5-89
Ge
235
Gerhard
Alpina B10 BiTurbo #354
Micke:¨Vad jag vet så är det bara klossarna från MB 500 som passar till BiTurbon.
Oken har Alpinas logga.

Gerhard//
det är en 2,8..kollade med 190E-2,3 16v men dom var inte samma..kan det vara från nån annan MB??
Alpina Johan
jag behöver också till min..
jag har en B3 2,7 -88, med 3,5:ans bromsar.
mina skivor och belägg är slut..var hos jarls bilservice i kungsult (generalagent) och frågade efter pris
2000:- per skiva fram
och 1500 för beläggen (bägge sidor)
finns det inga alternativ?
måste ha svar innan torsdag
någon som har ngt liggade i garaget? =)

ring gärna: 0739-920279
/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.