|
|
|
|---|---|
|
Hallå alla kunniga! Jag ska montera sänkfjädrar på min 528i (sedan). Fram är klart, men hur demonterar man bakre fjäderbenen? Är det så att man måste ta bort hatthyllan? Hur gör man det isf? Jag har fällbart baksäte (Umklappbare ruckbank ;-)Hihi) OO=00=OO | |
|
Hatthyllan måste bort... MYCKET jobb... Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
Det här är ju inte riktigt slugt!!! Nu har jag fått det lilla fjäderbenet i min hand,äntligen! En kort demonteringsbeskrivning om någon annan tänker ge sig på ett bakre fjäder/stötdämparbyte på sin E39!(Fällbart baksäte) *Fäll fram ryggstöden *Dra loss ytterdelar i baksätesrygg *Lossa låsöglor till ryggstöden *Dra ur nackstöden *Lossa plastlist i hatthyllans framkant *Lossa paneler på C-stolparna *Lossa 3st.M6-muttrar i bagagerummets tak (rolloinfästning) *Ta bort högtalargallren,snäpp i framkant *Dra (äntligen)loss hatthyllan uppåt-framåt *Skruva loss högtalarlådorna *Nu kan man se fjäderbensinf.under dämpmattan *Demontera bakhjul *Demontera innerskärm i hjulhus *Demontera övre-bakre länkarm till hjulupphängning *Lossa fjäderbenet uppe och nere *Lirka ut det mellan bromsslang och bärarm *Plättlätt!!! Sen är det som i Haynes rep.handbok : Montera i omvänd ordning!!! OO=00=OO |
|
|
Känns som att det är skönt att det sitter orginal M-Sportchassie på min.. Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.