AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
863

3,5 liters sexa i en e30?

Ja??..alltså är det möjligt & sätta in en motor från en bmw 735 i en bmw 320 (med en sexa)??....är det mkt jobb & vad säger s.b.p?...har hittat en billig ev. utgångsobjekt!...500kr..........
Visst går de att pressa ner,men de kommer bli otroligt trångt,så räkna me att få banka lite plåt..:)
Sen måste du tänka på att de kommer ändra väghållningen lite eftersom de kommer i en tyngre motor...
angående SBP så kommer den inte gå igenom om dom märkar att de sitter en annan motor i,men chansen finns ju att dom missar de,men de är minimal...
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
Läste om han med m3-kombin i bisport.
Han fick banka lite plåt(torpedväggen) men visst fick den plats...
Dessutom försåg ju några bmw-tuners e30-modellen med
3,5-literssexan utan problem så att regga bilen med den motorn kan gå.
är några tyskar som fått ner en 750 motor i en E30 så visst går en 735 motor i!!
µ_bmw_µ
Hej!

Det har skrivits tidigare om detta. Sök 335 eller något sådant. Är själv intresserad men tycker det räcker med 2,8. Hittar jag lämpligt objekt så ger jag mig på ett försök.

Mvh Erik

Det är något speciellt med riktiga bilar...
µ_bmw_µ
Nedan finns en tysk sida där de ingående går igenom operationen.

Länk

Mvh Erik

svintoleffe
Byter du bromsar och sånt kärninghämare så sak bilen gå igenom besiktningen .
För du har ju alpina med en 3,5 liters motor i .
Så bytt bromsar och sånt så sak det inte vara något problem eller.
att de finns en 3,5l alpina är en helt annan sak eftersom den är reggad/byggd så från början...
så man kan inte ta en vanlig E30 å sätta i en 3,5l motor å tro att de är samma regler som för alpinan
Oki doki.....inte kanske det lättaste & ge sig på....finns det andra förslag på motor med klös i,man kan sätta i med lite mindre jobb?...bilen har ju nu en trasig motor...
Sn
924
Snatto
320i Coupé -93
turbokonventera!
kanske lite svårt men det är inte så dyrt
eller skaffa en 325-motor som är uppborrad till 2,7 liter...
En 325:a motor....hur många hk org?
Ser den lika ut som den som är i nu?..alltså är den lika stor som org. motor,jämfört med tex 735: motor...båda är ju sexor,men 735 måste vara större i sin hela storlek också eller?..ska kika in objektet mer nu till helgen & se om det blir köp eller inte..
µ_bmw_µ
170 hästkrafter ska det vara i 325 E30. Men de bygger inte på samma block. 2,8 och 3,5 bygger däremot på samma block. Kallas också stora sexan. Det stämmer att den är större, fast jag vet inte hur mycket som skiljer mer än volym. Lycka till på eventuell besiktningen. Hörde förresten om en som hade en 318 där han klämde i en 6:a och besiktningsgubben såg ingen skillnad. Fast sådana glädjegubbar finns det nog inte gott om.

Mvh Erik

svintoleffe
LazerEye
Bygger du enligt hur alpinan är uppbyggd på samma saker så får du den ganska säkert igenom besiktingen.
För du säger bara alpiuna har si och så många hästar i sina papper då kollar dom det och säger javisst.
Så kollar dom bromsar kräningshämmare med mera .
Okej det är sjyst så släpper dom igeom dig.
För det som du blir sur på det är bnär do ser att man har tagit mer hästar ur motorn ochså har dom ingen pappaer på hur många hästar bilen får ha.
Men då hövdar ,man bara alpina.
Men som du vill jagska åka för bilprovningen imorgon så får vi se.
men jag vet att det går jävligt bra att göra som jag säger.
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Nej nej, inte alls. Finns det tidigare en modell med samma motor underlättar detta, men då måste det givetvis vara en bil av samma märke. BMW och Alpina är två skilda biltillverkare.

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ni
126
Ninja rejser
850i -91
740i -97
Inte för jag gjort det själv men det är bara att titta under min huv. Kardanen måste kortas och motor kommer ända komma så långt fram att du får måttbeställa kylare och kapa lite plåt om du vill ha kylning. Jag kör på att de inte ser nått. Bara det ser snyggt ut tänker de inte på att insug och det har bytt sida. och att det sitter för långt fram. Välj en stressdag på en stor sbp.
Det finns en bild på motorn på min sida....

Va fan är Turbo?
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.