|
|
|
|---|---|
|
Tja! Jag och en kompis har idag bytt koppling, lammel tryckplatta och urtrampningslager. Ändå så när man trampar ner och lägger i växeln så raslar det om bilen när man släpper koplingen så blir det tyst och man kör iväg. Kan det vara stödlagret eller är det någon som har tips! | |
|
wao ingen vet eller kan!!! Skumt! Någon kan väl försöka! Jag vet själv att att det är stödlagret men vill ha synpunkt om jag kan ha fel oxå! |
|
|
Låter som de vart för en kompis och då var de stödlagret till kardan.Den bilen förde ett jävla liv både när han körde och stod på tomgång =/.Fast de kan ju vara nå annat på din bil vad vet jag =) Mvh Teres =) |
|
|
Jo det är många som påstår att det är stödlagret men det är inte det. Den smörjde jag upp och då borde ju ljudet försvinna ett tag iallafall. Nix. Kan de va lammerna tro? |
|
|
kan vara lagret på ingående axel i lådan som är dåligt, då kan det skramla lite när man inte belastar nåt /Per |
|
svintoleffe |
Det kan även vara lagret vid lamelrna allt så lagret i vevaxeln där axeln kommer ifrån lådan. En kompis hade samma problem som du det var det lagret. |
|
Idag lokliserade vi ljudet och exact som kom den ifrån stödlagret framför kopplingen men problemet är att man orkar inte öppna skiten igen! Den får fan skrammla tills den dör. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.