|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har Rainsport på min bil för närvarande och jag tycker att de är rätt känsliga för olika asfaltstyper, så känsliga att det är störande. Men jag har ingenting att jämnföra med när det gäller min bil eftersom jag inte satt på något annat än vinterdäck innan. Har ett par Pirelli 7000 på fälgarna som ska på bilen till helgen och då ska jag jämnföra om de låter mer eller mindre. Jag har också prioritet tysta däck och då är det väl mjukare däck som gäller va? |
|
| Nu har jag jämnfört. Pirelli är tystare än Rainsport men spårar rätt rejält. Nu har jag satt på Dunlop SP Sport 9000 och de känns väldigt bra och är mycket tysta, så tysta att jag nästan inte hör att de rullar på vägen. Men nu har jag fått vibrationer i bakvagnen runt 100km/h (+/-10km/h). Det vobblar baktill och jag misstänker att det är orunda däck. Har testat med olika däcktryck från 2.5 till 3 men det gör ingen skillnad. Kan en felbalansering orsaka detta? | |
|
Stout, vilka fälgar har du? Är det "piratfälgar" eller original? Piratfälgar kan behöva centreringsringar. Kan även vara en fälg som har blivit orund. Testa och skifta mellan bak och framhjulen (om det är samma dimension) och se om problemen kvarstår. Slitna bussningar och stötdämpare kan ge sådana symptom också. Mvh |
|
| Jag har BMW Radial Styling 32 originalfälgar. Symptomen uppträcke i samband med däckbytet häromdagen. Fälgarna sitter på samma plats som innan byte. Stöddämparna är OK, bustningar vet jag inte men märkligt om det inträffar just vid däckbyte. | |
| Köp INTE Kumho, det misstaget gjorde jag.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.