|
|
|
|---|---|
|
Hej Har slagit ihop en nyrenoverad och o-ringad m20 2.5 motor. Men efter c.a 80mil började den läcka lite olja mellan toppen och blocket, men bara på höger sida, sidan mot avgasgrenröret. Någon som varit med om likande ,eller vet vad som har hänt? | |
| Vanligt fel. Jag brukar lägga lite flänstätning mellan topp och block ut på efter sidorna. | |
|
Är det ett vanligt fel på alla m20 motorer menar du? Vad är flänstätning, någon tätningsmassa som du lägger på packningen innan du slår ihop topp och block? |
|
| Skulle också vilja veta lite mer om de. | |
|
Japp de är typ packningssilikon |
|
| Exakt. Loctites flänstätning är väldigt bra att täta allt möjligt med istället för eller tillsammans med planpackningar. | |
MIRRE75 |
Grabbar har ni provat med kopparspray istället för silikon? Bara en tanke! ;) Mvh Mirre! Länk Länk |
| Jag ska inte ha många packningar i min bottendel. Är ytorna plana så funkar packningslim eller flänstätning som bäckis säger nästan bättre än vanliga packningar. Volvos 5cyl är limmade från fabrik... | |
|
Men då kan ju inte volvo bygga motorer heller, har själv jobbat på motor fabriken i skövde och satans vilket fusk det är med kvaliteten... Skulle själv inte köpa en volvo med tanke på att man vet hur mkt fusk det är. BMW kanske har mkt fusk hos sig oxå men å andra sidan det man inte vet har man inte ont av.. / Andreas |
|
| Vissa ytor brukar jag pensla på lite kopparpasta på, det tätar bra det också.. | |
|
Ok, Tackar! Orkar inte riva toppen nu när man precis fått ihop allt. Börjar det inte läcka mera så river jag den i höst när jag ställer av bilen. |
|
|
Annars kan du smeta "limma och täta" på hela skarven mot block och topp:) |
|
| vulktejpa hela motorn=) HEHE | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.