|
|
|
|---|---|
| tja, idag den 16 mars tänkte jag sätta på sommar däcken...fast lagen säger f.p.m 1 april...men jag tror det är dags,,, hur är det med er...har ni redan sommar däck...??? | |
ant |
här i västerås trakteran har detj u blivit som vår redan känns det som. jag ska kränga om mina sommarhjul imorgon sen så åker dom nog på tror jag. jag är inte beroende av bilen så det känns nog bara bra att kunna ta sig en glidartur då och då.. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Nja, lagen säger väl att du måste ha vinterdäck fram till och med 31 mars förutsatt att vinterväglag råder. Jag har iaf haft på sommardäcken i snart en vecka. /Erik |
|
| har kört med sommardäcken sen lååång tid.. har aldrig bytt till vinterdäck, men bilen har ståt i garaget fram tills för ett par veckor sedan. så härligt att kuna ta fram den en varm å fin vår dag å bara glida lite!! | |
|
Länk _____ Micke Länk Länk |
|
ant |
som det är nu så råder inte vinterväglag här där jag bor. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Mina ska på under kommande veckan! Ska bli skoj å se om det låter lika mkt som vinterdäcken :-) //DK |
|
|
Här nere i Skåne är det då inte vinterväg :) så sommardäcken ligger på sedan 1 en vecka tillbaka. //Henrik |
|
|
Ska få på nya sulor i slutet av nästa vecka så då glider dom nog på :) SKÖNT ATT VÅREN ÄR HÄR ---------------------- King of the road |
|
|
Sommarsulorna åker på imorgon tror jag. Är inte heller beroende av kärran de två kommande veckorna. Blir det snöstorm får jag väl skylla mig själv. |
|
|
Vinterdäck gäller när det är vinterväglag..även efter den 1 april.. Snackade en lång stund med en polis igår natt.. Länk |
|
|
la på mina sommar däck idag...en helt underbar känsla...lika underbart varje år... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
-RW- |
inte än, men under kommande helg ska de på. alla 8:))) |
|
får mina sulor på tisdag och kommer nog lägga på dom då oxå här finns ingen snö och kommer det snö så får den väll stå i garaget är inte heller så beroende av min bil BMW ROCKAR FETT |
|
|
Bytte mina för en vecka sedan.... och den blev såååå mycket snyggare :) www.e30klubben.com - E30 körmaskinen nr.1 |
|
|
Här nere på Öland är vädret rätt gott, solen har tittat fram en del och det börjar bli lite varmare ute. = Imorgon ska sommardäcken på, ojojoj vad gutt! |
|
|
Kalmar: haft sommardäcken på en vecka nu. fint väglag här ute nu Ste |
|
|
Nästa helg åker dom på på fars bil, orkar inte med hans blankslitna vintersulor, hänns som man hoppar fram när man kör ... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
borgmastaren |
Mina åker på inom några dagar... Känns oekonomiskt att slita ner vinterdäcken i onödan. Sen drar det lite mer soppa också. Utseendet blir en klar förbättring också... /Mats |
Cabrio |
Längtan blev för stor när solen gassade och våren kändes i luften. Jag plockade ut min skönhet ur vinterdvalan igår. Nya sommarsulor ligger på och nyservad. Satt vid datorn och ställde på bilen på vv.se bara tanken på att inom några minuter kan jag gå ut och ta premiärsvängen för i år fick mig att sitta med ett stort leende, knappt det har lagt sig änn. Det blåste lite kallt om öronen, men det är sånt man glömmer när man hör motorns underbara toner. =========== Länk Mvh Tobbe 325 Cab 93 |
| Ja här i Halland är det ju vår. Så sommardäcken kom på i helgen. Får väl ha en himla otur om det blir vinterväglag dom två sista veckorna. Då får väl bilen stå still den dagen då! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.