|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Detta är ingen tröst men ha alltid en tracker i bilen så hittar du den på en några timmar... www.guardsystem.se |
|
|
www.guardsystems.se Skulle det vara Unikt spårsändare Spårsändaren som praktiskt taget kan spåras i alla mobila objekt. Tex din bil, motorcykel, båt, entreprenadfordon, mm. Återfinner över 95% Hittills har vi hittat 95% av de som har stulits, tack vare att "Spårsändaren" varit monterad. Efter lokalisering av objektet lämnas ärendet till polisen. Stölden kan klaras upp redan samma dag som anmälan görs. Det är svårt att undkomma en "Spårsändare" från Guard Systems. Rabatt på försäkringar De flesta försäkringsbolag ger dig självriskeliminering och tom rabatt på premien. 20 miljoner spårade och återfunna av Guard Systems Senaste stölden Här kan du läsa om alla stölder som har klarats upp. Länkar Guard Systems Norge Guard Systems Danmark Samarbetspartner Annons Allt för sjön 2003 Kommande händelser Film Tävlingen arrangeras i samarbete med… .. .... |
|
|
kilen: Ditt inlägg var nog dagens mest kryptiska, åtminstone framåt slutet. Verkar som om filmen gick av...:-)) /Beemer |
|
|
Uppdatering DEL 1: Igår (onsdag) så ringde larmtjänst och undrade om jag var ägare till TEO-439. Nån hade sett den i ett garage i Årsta söder om Stockholm (Årstaängsvägen 9). De hade beställt bärgning till Bilcentralen (BMW) i Segeltorp. Jag ringde BMW, och visst, de hade just fått in min bil, men dom be behövde en nyckel för att kunna köra in den på verkstan. Dom ville ha den inomhus därför att tre rutor var sönderslagna. Jag åkte dit och lämnade nyckeln och hjälpte till att bedöma hur skadad bilen var (fortsättning följer). /Hasse (070-793 32 11). |
|
|
Skönt att den är hittad och inte skeppad utomlands. Hoppas det går att få skick på den igen. Kommer hålla ögonen öppna efter din kärra hemma nu, bor också i ormsta, Vallentuna. |
|
|
Kul!!! Hoppas som sagt att den inte var alltför våldtagen! __ Länk |
|
|
hsnm: Vad roligt för dig att de har hittat bilen:))hoppas att det inte var några alvarliga fel på bilen. Hubbe325: Du säger att du bor i ormsta bor du ovanför kyrkan? |
|
|
Skönt att den kom till rätta. Årstaängsvägen ligger föresten i Liljeholmen skulle jag vilja påstå. Strax sydöst om liljeholmsbron om man säger så. |
|
|
Starre, finns det en kyrka i ormsta? Är ganska hemma i v-tuna så jag undrar om jag missat nåt... :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Anders S. Nej du hade rätt jag tänkte på rickeby fel av mig...... |
|
| starre: precis som anders och du säger, det är Åbybergskyrkan som du tänker på, man svänger in där mot lindholmen (vid brandstationen och sen är det ungefär 1,2 km. Straxt efter ormstaskolan. | |
| Skönt att den är återfunnen. Hoppas du kan njuta av bilen även fortsättningsvis, efter reparationer. Som vanligt gäller: acceptera inte sämre skick än du hade på bilen före stölden. Lycka till, Hasse! :) | |
| Underbart att bilen kommit till rätta! har följt den här tråden med bestörtning...tjuvarnas fräckhet har tydligen inga gränser numera....Det skulle vara intressant att veta hur bilen stals!?... | |
|
hsnm: Om dom behövde nyckeln för att köra in den i verkstan, det betyder ju att låset är intakt och då har bilen förmodligen stulits med en nyckel....för vad ska dom nycklen till om låsarna är knäckta? bara en fundering.... Peo |
|
|
Uppdatering DEL 2: Skadorna på bilen gör mig snarare ännu förvirrad. Jag hade hoppats att de skulle kunna förklara hur bilen blivit stulen. Här är listan på skador: - Förardörrens ruta krossad + dörrlist sönder - Vänster bakdörrs ruta krossad + dörrlist sönder - Vänster bakdörr (framkant) lack/plåt-skada, ser ut som dom satt en mejsel mellan fram och bakdörr och brutit till - Höger framdörrs ruta krossad + dörrlist sönder - Mittkonsoll sönderbruten (skjutbart armstöd med GSM inbyggd (orginal)) - GSM lur saknas, all elektronik vid telefonen mellan sätena uppriven - Skrapskador på höger fram och bakhjul/navkapslar Tändningslåset och dörrlåsen är orörda, inga skador på skinnklädseln (dvs, ingen har suttit på glaset som ligger i stolarna). Det verkar nästan som om två olika tjuvar varit framme. Tjuv #1 - stjäl bilen med nyckel, ljudlöst från min tomt kanske i avsikt att exportera den österut ... Tjuv #2 ser bilen stå parkerad i garaget i Liljeholmen och vill stjäla telefonen, SIM kortet och väskan i bakluckan, och bryter därför sönder fönstren. Fast varför bryta sönder 3 fönster?! Vad tror ni? Intrigen tätnar ... :) Naturligtvis är det underbart att ha bilen tillbaka. Jag tror att det kommer att kännas ok efter alla reparationer, service och en rekonditionering. /Hasse (070-793 32 11). |
|
|
Låter troligt med flera brott, eftersom det verkar puckat att slå sönder rutorna när man har nyckeln... Frågan är ju bara om BMW har lyckats skaka fram nyckeln? |
|
|
hsnm: kanske kan tjuv nr:2 blivet förbannad för att han bara fick lur etc och på så sett avregarade sig på den icke krossade rutan? |
|
| Frågan är ju om det står en förvirrad tjuv nr 1 i Årstagaraget och undrar vart bilen tagit vägen...! Vet du om den var snyggt parkerad och om det ev. fanns något glaskross på platsen? | |
|
Grattis, vilken tur!!! Då kanske man får se den hemma i krokarna igen till slut:-)! /MVH Kalle "let the Best Machine Win!" |
|
|
Gött! Läste på jobbet idag i "papperna" att den var återfunnen. Låter troligt att det är 2x pucko som har varit framme. 1 större (#2) och ett lite smartare (#1).. Skönt som sagt att den är tillbaka i, vad det verkar, skapligt skick. Mvh Patrik _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.