AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.622

STULEN! TEO-439, 528iA Touring Cosmos-svart metallic

Sida 1 av 5
hs
16
hsnm
528iA Touring -98
Hej allihop,
ledsen om mitt inlägg inte är tillåtet i detta forum. Men jag är bedrövad och ledsen ...

Min superfina, älskade BMW 528iA Touring -98 stals igår kväll från min garage-uppfart, mitt framför mitt hus i ett tättbebyggt villaområde i Vallentuna! Reg nr:

TEO-439

Snälla ni, om ni ser eller hör något om min bil, kontakta mig (hsnm2@banbu.com) eller polisen snarast.

Jag vet att endast ni BMW-ägare förstår att denna stöld handlar om mycket mer än en bil ... det är i det närmaste en familjemedlem ...

Bilen är cosmos-svart metallic med TV, Navigator, nivåreglering, Montana-brun skinnklädsel, xenonljus, rails, klima, etc etc.

Tack på förhand för er hjälp!

/Hans Nyström (070-793 32 11).
Tigerr
För jäkligt..!!
Jag bor tyvärr nere i Malmö, så jag blir nog inte till så stor hjälp i sökandet, men jag förstår vad du måste gå igenom! Skriv in hit efterhand och berätta eventuella framsteg eller mer specifikt om bilen. Vad man kan känna igen den på: Repor, bucklor eller liknande.. Hoppas du får tbx din bil helskinnad!

Tigerr
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tråkigt, men förhoppningsvis löser det sig för dig.
Prova att lägga in bilen på denna sida också. Länk

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det var tråkigt att höra....
Har inte E39 startspärr med chip i nyckeln och så? Hur har de fått med sig bilen isf, den borde ju inte att gå att starta....

hs
16
hsnm
528iA Touring -98
Visst, bilen har immobilizer, BMW hade nyss kollat nyckel-status eftersom jag beställt en till reservnyckel. I samband med detta kodades existerande nycklar om.

Jag har hela tiden trott att startspärren skulle göra bilen ostjälbar.

När jag frågade TryggHansas besiktingsman vid försäkringsbesiktningen om vilket larm han rekommenderade, sade han att det egentligen inte behövs när man har immobilizer ... jag borde nog inte ha litat på det ...

Tack för de snälla orden ovan.

/Hasse (070-793 32 11).
og
84
oge
528i touring -98
318ti -02
X5 35D
Jag lider med dig. Bor själv i V-tuna med en liknande bil.
Var i Vallentuna skedde stölden? .Känner till en stöld
I Vallentuna för ett par år sedan av en ny Audi A6 Kombi,
där ägaren av en slump hittade sin bil på en flygplats-parkering
i Estland
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
hasse: Det här tycker jag är en insides jobb från bmw skulle jag nästan kunna säga!
Du beställer nya nycklar från bmw och den nuvarande kodas om!!! och bilen blir stulen!
När beställde du nycklarna och när kodades bilen om och har du fått dina ny nycklar än???
Det borde tas upp med Polisen tcker jag!! Det låter mycket skumt!!!
Hoppas man finner din bil snart, hoppas man får tag idem som inte kan låta andras saker vara kvar!!

MvH Bmw 4-ever

Länk
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Tycker att det ligger en poäng i vad Peter78w antyder!!

Länk

MVH/Andrè

hs
16
hsnm
528iA Touring -98
Oge - stölden skedde framför mitt hus i Ormsta i Vallentuna.

peter78w - jag har också tänkt tanken om insiderjobb ... fast det är ju inget man vill tro. Men, om det är så att BMW's system med kodade nycklar och immobilizer är 100%-igt säkert, så måste det ju innebära att någon någonstans har en nyckel till min bil ...

Hur är det, litar ni helt på era immobilizers? Har ni hört talas om något liknande? Går de att "cracka"?

Förresten, bak i kombiskåpet låg min väska med hela min radiostyrda bil-utrustning, en XRay T1 EVO2, den första i Sverige, för ca. 12000:- rubbet är borta. Så här såg den ut:
Länk

/Hasse.
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Ajj-Ajj!!! Nu blir jag orolig.Jag trodde att jag inte behöver något extra larm.Jag håller med Petr78w,kolla Hans teori!Hoppas Du får den tillbaka.
tv
25
tvatakt
525-90 525-89
1800-70
Det är inte helt ovanligt med bilar som bogseras iväg för att lite längre bort lastas på trailer. EWS-systemet/startspärren är hittills oknäckbart vad jag som proffs vet . Dörrlås och rattlås är bara något bökigare än andra bilar och inga problem om man kan väsnas lite, eller har gott om tid.

hs
16
hsnm
528iA Touring -98
tvatakt - min bil har Steptronic låda, borde inte det göra det svårare att dra bort den? Dessutom parkerad på en garage-uppfart belagd med knastrande grus mitt i bostadsområdet. Vi bor i fristående kedjehus dvs, vi har 8 m till nästa granne. Från garaget till rummet där vi satt och såg på TV när detta hände är det ca. 20 m.

Ju mer jag tänker på det, ju mer önskar jag att jag gått ut till köket lite tidigare för att fylla på mitt whiskyglas ... då hade jag kanske sett dem ...

/Hasse.
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Jag tror inte att dem hade gott om tid,p.g.a. att bilen stog framför huset.Hsnm,har Du ägt bilen från början?Kanse det tidigare ägaren ångrade sig?
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Men eftersom bmw visst vad du hade för nyckel och kod så vem annars kunde inte ha kopierat en nyckel till din bil då??? Bmw Så klart med koder och allt som behövs!!!

MvH Bmw 4-ever

Länk
hs
16
hsnm
528iA Touring -98
peter78w - jag ska ringa BMW imorgon bitti och kolla, jag har ännu inte hämtat ut nyckeln som jag betalt och beställt ... Det är ju möjligt att någon vikarie eller vem som helst tagit nyckeln från BMW. Men, naturligtvis vill jag inte tro något sådant om BMW Sverige.

/Hasse. (070-793 32 11)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Innan man börjar med diverse konspirations teorier så tror jag att ingen på bmw kan vara så dum att man så tätt inpå ett byte kopierar upp en nyckel (både gå att spåra alla nycklar som tillverkars eller liknande?) Och om man nu ska göra en sådan idiotgrej så kanske det finns större pengar att tjäna på någon annan bil än en 5 år gammal 528?

Dock är det en egendomlig stöld, med tanke på värdet på bilen kan man ju undra vem som just är ute efter den bilen? Hoppas allt går bra med försäkringsbolaget det är för jävligt att folk inte kan skilja på ditt och mitt.
hs
16
hsnm
528iA Touring -98
Jag håller med acey, om det hade varit en splirrans 750 eller nåt ... å andra sidan kan det inte ha varit vilken knarkare som helst om man antar att immobilizern faktisk funkar ...

/Hasse. (070-793 32 11)
gt
2.767
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Din är inte den enda med immobilizer som försvunnit..däremot kan försäkringsbolaget slå ifrån sig så du får problem..dom kan hävda att den inte går att stjäla..
mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
FY F**N VAD TRIST! Vilken vanmakt man måste känna......
Jag bor också i Ormsta, skall verkligen hålla utkik även om det nog inte är trolig att de finns kvar i krokarna. Det var iaf ett lätt regnummer att komma ihåg.....
/MVH Kalle

"let the Best Machine Win!"
Hur länge sen var det den importerades....?? Troligtvis -02 (T) Jag har hört talas om (eller fått för mig) att det finns verksamhet som säljer och sen tar tillbaka bilen därifrån du har köpt den.......Som sagt inget säkert men det kan va så......VÄLDIGT tråkigt hur som helst

Lunkan
hs
16
hsnm
528iA Touring -98
Jag tror att den importerades i augusti eller nåt (har alla papper i bilen ...), och jag köpte den i september eller oktober. Då hade den blivit helt genomgången och servad av Aros Auto i Västerås.

/Hasse (070-793 32 11)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.