AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.530

fönsterelhissar problem!

Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Det är så att jag har lättat och hittar inga riktiga svar på mina frågor! Jag har problem med elhissar bak, först nu i vintras slutade fungera fönsterhissen bakvänster, den klickar i relär under sätet och idag när jag städade bilen så fungerar inte den högra heller! I den vänstra kan jag tror att motorn slutade fungera men i den högra tror jag inte som om den har gått sönder, det klickar liksom i dörren med! Finns det några säkringar till varje dörr eller är det samma till alla??? och relät är det bara en till fönsterhissarna eller 2??? Vet någon vilka relär är till vad under sätet??? Har någon haft samma problem och hur löste ni dom???
Svar önskas!!!!!
MvH Peter

MvH Bmw 4-ever

Länk
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
den till höger bak började fungera igen men slutade igen och så fungerar den igen...någon kontaktfel eller vad????men dörren har ej öppnats och kablarna berkar hela!
Ingen so kan hjälpa mig??? får nog plocka bort dörrsidorna helt!!!

MvH Bmw 4-ever

Länk
Eftersom det klickar i dina relän och dyligt så är det nog själva hissmotorn som fått nog.
Går kanske att renovera, vad vet jag.

_____
Micke
Länk
Länk
Ja
760
JanF
530i-93
Hade samma problem, fixade det för 10kr, titta i denna tråden..

Länk
Hade kanske samma problem - klickande ljud men hissarna rörde sig inte.
Visade sig att båda moterna hade bränt...
Hörde med BMW = 6.000:- för båda dörrrarna, nya motorer samt mekanik.
Anlitade en icke-mär(es)värdig verkstad = 2500:- nya motorer samt renovering av mekaniken. Motorerna kostar ca. 800:-/st.

Tipset till mig var att om det är motorerna som knusslar är det lika bra att byta dem istället för renovering.
Man skjuter bara upp det oundvikliga hålet i plånboken ett litet tag :-((
Glömde säga att mina hissar satt fram...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.