|
|
|
|---|---|
AIex |
Har fläktproblem på min 325ik E30, den visslar när man her på den på max. Först så går den sakta och sen så höjjer den hastigheten på fläkten efter ett tag och det kommer visslande ljud ibland... Nån som har samma problem eller nån som vet hur man åtgärdar det ? Mvh/Alex |
| har samma problem men bara ibland å då e d bara när man kör den på 1:ans eller 2:ans läge.. den e tyst om man stänger av den ett tag. | |
|
Samma problem här... fast nu är det ju sommar snart och då behöver man ju inte den så jag lugnar mig ett tag innan jag börjar gräva med det... |
|
AIex |
De e sant! |
|
beemer_320i Grattis. Du har precis samma problem som mig! :) Ett tag så lät min fläkt förjävligt, precis som en bandsåg som kör mot metall blandat med ett stenras. Skitjobbigt och man hoppade till högt varje gång ljudet kom... Jag gick under huven och bankade lite på fläktinsuget bl a och rassel rassel sa det, så ramlade en sten loss. Sedan dess har fläkten bara visslat lite ibland, kanon, hehehe |
|
| har hänt mig med fläckten la till och med av på 1 2 3 men sen när man fläker på fyran så visslar den inte mer, men orkar inte bry mig om det, är så jälva arg på bilen ändå :) | |
|
Min fläkt visslar oxå. Nån som vet om det hjälper och smörja upp den lite, eller är det bara och leta en ny på en gång? _________________________ BMWCS #4675 Länk |
|
|
Hjälper att smörja,dock beror livslängden på hur dåliga lagren är(eller kolen,kan gnissla/vina de med) Om fläkten funkar felfritt men gnisslar lite så borde det gå bra länge(flera år) Min gick från stillastående till fullt fungerande och gnisselfri på en rengörning och smörjning,har gått 4mån. nu. Plocka ut och fixa,tog mig ca:1,5 timme. Henrik |
|
AIex |
he rik: Aha oki men vad för smörjmedel ska man ha då? |
|
Min funkade bra att smörja upp också. Det som är bra med att smörja fläkten är att man nödvändligtvis inte måste plocka ur den. AIex: smörj med vaselin eller vanlig olja. Inte med något rostlösande/smörjande sprayblask, då håller det bara nån vecka och sen börjar det gnissla på nytt. ///Jonas BMW Club Finland #2046 Länk |
|
|
Jag har provat med 5-56 och liknande medel några ggr, men de håller bara en kort tid. De bästa är nog att smörja med något som inte rinner av utan håller sig där. ..::Robban::.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.