AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.038

Skit ställe!

Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Wiklunds bil och elservice i Ludvika ska kalla sig Auktoriserad?!? Första gången jag var in så hade jag en "gammal hink" ok den e inte ny men jag GILLAR min BMW. Nästa besök så var det "gammalt" skrot... Ok tänkte jag och bet ihob, men igår då gick det f-n i mej för långt! När jag frågar efter en rep sats till värmeventilerna så säger han att det finns inte utan de e bara att handla komplett för ca 2000:- jag står på mig och säger att det visst finns rep. sattser, då idiotförklarar han mig som en okunnig parvel som inte kan något om BMW som minsan han jobbat med i 30000 år. Och säger "om du inte har råd att kosta på bilen så förstår jag inte vad du ska ha den till" Senare ringer jag till Borlänge (4 mil bort) och möts av en MYCKET trevlig man som ger mig priset på en rep. satts som vart 1200 billigare... Fy f-n för okunniga auktoriserade verkstäder (han har även gett mig ett antal direkt felaktiga svar) Kan man anmäla/klaga till BMW Sverige på något vis??

// Henke Bleifuss
jp
46
jpvona
735ia 90
tjena mas har oxå en värmeventil som är i stort behov rep vad innehöll rep satsen och vad får jag tag i den
hej så länge
Kid
Har man en BMW oavsett ålder så förtjänar man respekt!
Jag har blivit mycket vänligt bemött av Borlänge BMW och Leksands bil&motor som reparerar BMW, de har blivit utsatta för mina ideliga frågor om priser osv men ALLTID trevliga och tillmötesgående, jag byter inte bil igen!
BMW for now and ever!

/Kid and his aimee
BMW 540iA - 93
BMW 318i - 85
Länk
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Instämmer. Borlänges BMW-handlare är kanon. Ganska litet utbud men ack så hjälpsamma, numret la jag på minnet 0243-219500

/Kjell

Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
jpvona: Det var "käglorna" bottentätning och membranet som kostade 419:- styck, finns hos Ekströms bil, 0243-219500 i Borlänge (eller hos vilken BMW handlare som helst, dock INTE hos Wiklunds bil och el service i Ludvika)
bu
2.655
bumper
318d -14
320i - 20
Porsche 911TT -07
Lamborghini -12
Porsche 911 Turbo -89
Hej.

Har aldrig servat min bil på BMW i Ludvika, men väldigt många vänner till mig har bara positivt att säja om dem.

Dock har jag lite närmare till Lundhs BiloTrim (BMW) i Avesta och är mkt nöjd med dem och servar därför alltid där.

/Edvard
BMW CS # 4503
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Han e säkert jätte bra på att serva bilar det är ju inte särskilt komplicerat eller hur? Men om du ställer en fråga och får ett felaktigt svar hur ska man då kunna lita på honom? Han talade om för mig att han visste att det inte fanns något annat än komplett värmeventil och inget annat när jag påstod att det förmodligen fanns så undrade han vem som var auktoriserad, han eller jag... Lika men att det sitter batteri backup i mitt instrument de var lika självklart som att påven har ful hatt... Och vart sitter det? De här e inte dom enda sakerna han "grodat" ur sig

// Henke Bleifuss
Tox
Uschiamej!
Tjaa...
Wiklunds i L-A är nog inte det enda stället med okunnig och ignorant personal! Carlsson Bil i Örebro är ett lysande exempel på hur man inte ska bemöta sina kunder! Jag har alltså en 325i -87. Alltså ingen vidare flashig bil men som min kollega H. Bleifuss sa: Jag tycker om min bil. Ingen av de i personalen tittade ens åt mitt håll när jag kom in, det tog 15 min. sen stack jag. Dagen efter åkte jag dit med min kompis och hans 750iL då minsann var det en annan klang i skällan....mycket dåligt tycker jag....Det ÄR trots allt en BMW jag har om än att den är liten...:o)

Tox..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.