AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
431

M5 E39 acc 250 till 302 km/h

Länk

"for that guys who don't believe that a M5 has nearly no vibrations at 300km/h just have a look at the following video which I found in my archive. This shows a 250km/h to 302km/h sprint on german autobahn with winter tires !!! at night. I hold the videocam on my own with the left hand.

the car hit the 300km/h mark at the speedo from 250km/h in about 20 seconds.
You see the BC announcement when I reach 260km/h saying Limit. Because of the winter tires I stopped at 300 but this summer I will do it again within the day so the quality of the video will be better"

Tillhörande bilder:

Länk

:) :) :)
Man såg inte mycket på filmen, och vem f*n lyssnar på daddy dj i 300? :) Men drifting bilderna var klockrena!

/Manray/
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Manray... HA HA HA...... *asg*

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Tycker speciellt om biten där han avstår att köra fortare än 300 eftersom vintersulorna var på.
J-vla galning att köra 300 med vinterpuckar, någon som har sett vinterdäck med klassning för 290+?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Och med kameran i vänster hand........
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Om man har vinterdäck klassade för 240 km/h är det rätt säkert att köra 300 en kort stund. :)
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Att köra 300 är aldrig "säkert"....
Sen är det få som har vinterdäck klassade för 240+
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Tom som kör har iaf vinterdäck klassade för 240, jag hade det också.

Att köra bil öh är aldrig säkert om man skall gå på din linje. ;)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Det märks att de har bättre vägar i Tyskland än hemma i
Dennis-paketet-Sverige...:(
De få gånger jag legat i +290 km/h så hoppar och studsar bilen som rodeohäst på vägbanan (lite överdrivet målande men jag tror ni fattar :)) De enda vägavsnitten som är stabila i Sverige är flygrakorna, det har de inte i DE....

M V H
Stephan

Men som du säger Stephan är gupp grymt irriterande i Sverige. Finns ju lite Sthlm-Uppsala och Sthlm-Enköping...
Robert V
att ha såna som han e livsfarligt ... kör i 300 men ge fan i kameran o titta på vägen !

... grov markering STEPHAN ! "BMW M5 3.8 -92b (stulen)" jag garvade lite för att de första sekunden trodde jag att du menar att det e en stulen bil som du har ! ... men sanningen e dessvärre sämre. Beklagar sorgen ...
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
tja!

STEPHAN skriver: De enda vägavsnitten som är stabila i Sverige är flygrakorna, det har de inte i DE....

Jag har för mig att de har det i tyskland.

De plockar bort vägräcket på motorvägen o så har man en landingsbana för flyg. Man kan se det på vissa rastplatser eftersom de är stora och inte har en massa träd emellan motorvögen och rastplatsen.

När jag var i DE senast körde vi på en sån motorväg som kan göras om till flyglandningsbana.

Kör försigtigt!

mvh

Simon
M3
82
M3-Rocco
M3 E46 -01
Gustav:

Imponerande............

Någon:

Vet ni någon firma som kompressormatar M3 E46:an i Sverige..???

// Rocco
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Finns ingen firma som kompressormatar M3 E46 ännu så vitt jag vet?

SÅ KUL SOM HAN HAR PÅ filmen ska jag ha om några veckor..

Ringen över påsk :)

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Anders W,

Han som filmar kommer troligen till Ringen också. :)
najerot
Her er et bilde av min Alpina da vi var i Tyskland sommeren -01. Byttet på å filme og ta bilde når jeg kjørte. Ikke noe problem,bilen gikk snorrett i over 300:-) (Bildet øverst til venstre)

Länk

Her er noen videosnutter fra litt "frisk" kjøring..

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.