|
|
|
|---|---|
|
Länk "for that guys who don't believe that a M5 has nearly no vibrations at 300km/h just have a look at the following video which I found in my archive. This shows a 250km/h to 302km/h sprint on german autobahn with winter tires !!! at night. I hold the videocam on my own with the left hand. the car hit the 300km/h mark at the speedo from 250km/h in about 20 seconds. You see the BC announcement when I reach 260km/h saying Limit. Because of the winter tires I stopped at 300 but this summer I will do it again within the day so the quality of the video will be better" Tillhörande bilder: Länk :) :) :) | |
|
Man såg inte mycket på filmen, och vem f*n lyssnar på daddy dj i 300? :) Men drifting bilderna var klockrena! /Manray/ |
|
|
Manray... HA HA HA...... *asg* |
|
|
Tycker speciellt om biten där han avstår att köra fortare än 300 eftersom vintersulorna var på. J-vla galning att köra 300 med vinterpuckar, någon som har sett vinterdäck med klassning för 290+? |
|
| Och med kameran i vänster hand........ | |
|
Om man har vinterdäck klassade för 240 km/h är det rätt säkert att köra 300 en kort stund. :) |
|
|
Att köra 300 är aldrig "säkert".... Sen är det få som har vinterdäck klassade för 240+ |
|
|
Tom som kör har iaf vinterdäck klassade för 240, jag hade det också. Att köra bil öh är aldrig säkert om man skall gå på din linje. ;) |
|
|
Det märks att de har bättre vägar i Tyskland än hemma i Dennis-paketet-Sverige...:( De få gånger jag legat i +290 km/h så hoppar och studsar bilen som rodeohäst på vägbanan (lite överdrivet målande men jag tror ni fattar :)) De enda vägavsnitten som är stabila i Sverige är flygrakorna, det har de inte i DE.... M V H Stephan ______________________________ Länk |
|
|
Mångaav flygrakorna är för korta:( men E4 efter Jönköping mot Skåne är klockren. 280 km/h är nemas problemas (har jag för mig ;) ). Även vissa sträckor i Dalarna och Norrland är grymma. Men som du säger Stephan är gupp grymt irriterande i Sverige. Finns ju lite Sthlm-Uppsala och Sthlm-Enköping... |
|
Robert V |
att ha såna som han e livsfarligt ... kör i 300 men ge fan i kameran o titta på vägen ! ... grov markering STEPHAN ! "BMW M5 3.8 -92b (stulen)" jag garvade lite för att de första sekunden trodde jag att du menar att det e en stulen bil som du har ! ... men sanningen e dessvärre sämre. Beklagar sorgen ... |
|
tja! STEPHAN skriver: De enda vägavsnitten som är stabila i Sverige är flygrakorna, det har de inte i DE.... Jag har för mig att de har det i tyskland. De plockar bort vägräcket på motorvägen o så har man en landingsbana för flyg. Man kan se det på vissa rastplatser eftersom de är stora och inte har en massa träd emellan motorvögen och rastplatsen. När jag var i DE senast körde vi på en sån motorväg som kan göras om till flyglandningsbana. Kör försigtigt! mvh Simon |
|
|
Gustav: Imponerande............ Någon: Vet ni någon firma som kompressormatar M3 E46:an i Sverige..??? // Rocco |
|
|
Finns ingen firma som kompressormatar M3 E46 ännu så vitt jag vet? |
|
|
SÅ KUL SOM HAN HAR PÅ filmen ska jag ha om några veckor.. Ringen över påsk :) M-POWER!!!!!!!!! Länk |
|
|
Anders W, Han som filmar kommer troligen till Ringen också. :) |
|
najerot |
Her er et bilde av min Alpina da vi var i Tyskland sommeren -01. Byttet på å filme og ta bilde når jeg kjørte. Ikke noe problem,bilen gikk snorrett i over 300:-) (Bildet øverst til venstre) Länk Her er noen videosnutter fra litt "frisk" kjøring.. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.