|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska ta hem en bil nästa vecka, problemet är att direkt efter att ha tagit hem den så ska jag iväg och jobba, blir borta i 1 månad. Nu till min fråga när jag kommer hem så har export skyltarna gått ut vad kommer att hända, kan jag reg.besiktiga efteråt eller måste man göra det när dessa skyltar fortfarande gäller. Hjälp!!! | |
|
Det är inga problem att besiktiga en månad efter att man tagit hem bilen. Spelar ingen roll att skyltarna har gått ut. /T.P. Länk |
|
|
Det spelar ingen roll för själva besiktningen, men det blir ju lite svårare att transportera bilen till Bilprovningen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jeppe Går det inte att teckna trafik försäkring på bilen? Jag kommer ju ändå att ta hem bilen på trafik försäkring eller går det att täckna vagnskade försäkring i Tyskland någon som gjort det och vad kosta det? |
|
|
Ring bara Bilprovningen och be dom skicka "Bevis om avtalad tid". Kostar inget. Gäller för oregistrerade bilar till och från besiktningen. Ett sådant dokument fick jag för att kunna köra dit min 540 som jag tog hem på biltransport och alltså inte hade några skyltar alls till. Notera dock att man måste komplettera med trafikförsäkring, men det kan man få en tillfällig på chassinummer om man envisas lite hos försäkringsbolaget. Mvh /Janne |
|
| Vad händer om bilen inte går igenom tex. att någe inte är som det ska vad händer då? Behöver man göra en ny reg. besiktning och pröjsa 1940:- igen eller räcker det med en vanlig om- besiktning | |
|
Det blir en efterkontroll på regbesiktningen. Inom en månad kostar den... har för mig runt 400:-, efter det blir det en helt ny kontroll igen! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.