AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
808

740 gasar av sig själv!?

m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Hej! Jag sålde min 740 E-32 till en kompis och efter en dag så började den rycka sig fram vid krypkörning, ungefär som att man gasar och släpper gasen hela tiden. Vi stannade och tittade under huven och när jag rörde gaspjället så började motorn vandra upp och ner på varven så mycket att den tillslut stannade. Starta den igen och då gick den som vanligt! Senare när han var ute och åkte så låg han på 80 km då bilen plötsligt börade gasa av sig själv upp till 100 km även fast han släppte gasen! Någon som har nån ide om detta fenomen? /Janne
Visa användare
ProPro-medlem
239
Mattias (AutoPower)
E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau
E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau
Låter som tjuvluft. Kolla gummibälgen från luftburken till insugen att den är hel och fin. Kostar 380 kr ny på BMW. Kolla även "membranet" i bakre delen av insugskammaren, Trickigt att byta, men kostar bara 300 pix. Vidare kan det ju vara insugspackningarna, men det är inte lika vanligt enligt min erfarenhet.

Börja med att kolla gummibälgen.

/Mattias
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
mr julle, jag känner igen detta fenomen. Min 750i gör samma sak ibland alltså det känns som den gasar och släpper hela tiden när man motorbromsar i låg fart. Man ser att varvräknare/bränslemätare rycker. Däremot har den aldrig gasat av sig själv i högre hastighet som du beskriver, bara denna ryckighet när när man kör långsamt. En 735i med ASC, dvs elektronsikt gasspjäll som jag kör ibland gör precis likadant som min bil. Dock händer det inte alltid på varken 735i eller 750i:n, men det händer oftare när det är kallt ute har jag lyckats lista ut. Jag har ingen aning om vad som kan vara fel, kanske det är någon annan som har varit med om liknande.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Ja konstigt är det... Har kopplat bort farthållaren åt han få se om det hjälper. Det är ju gasvire på den modellen så den kan det ju inte vara. Tjuvluft tror jag inte att det är när den drar iväg, skulle det vara det så borde den gå ojämt och sånt också... Membranet har jag förövrigt bytt. Jaja, få se om han klagar nå mer efter bortkopplandet av farthållaren. /Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.