|
|
|
|---|---|
|
Var o bytte till sommardäck i torsdags på en däckfirma. Nöjd o glad har man glidit fram i denna underbara väder vi haft nu tills idag när vi(jag, sambon + barnen 4 resp. 1år) skulle ut o åka lite på kvällen, sambon påpekade på oljud i vänsterbak där hon satt och jag började höra också tydligare o tydligare, hann stanna när det bara hördes en smäll o bakvagnen lutade åt vänster, gick ut o kolla, hjulen hade LOSSNAT!!! Däckfirman jag var o bytte hade glömt o dra åt bultarna på hjulet. Tur i oturen var att jag tänkte först åka ut på motorvägen, tänk om jag hade tappat däcken i 100km/h, när jag hade familjen med också. Ska ner på måndag o säga ett o annat till gubben och lär alldrig i mitt liv återvända mig till honom nån mer | |
|
Min mor tappade ett framhjul (plus lite till...) på motorvägen. Det var efter den dagen som första BMW´n gjorde intåg i familjen! Acer// Tråkig historia. Men som sagt, tur att ni han upptäcka det i tid. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
vart det några skador på bilen? Frazze |
|
| Vart lite repor på fälgen i insidan. Ska kolla närmare idag | |
|
Stryp den däckgubben, han ska inte göra sådana misstag!!!!! Varför kör inte alla BMW?/ mvh Roger |
|
|
Begär en ny fälg från däck gubben. Sånt får inte hända, du betalar för en tjänst som han inte har gjort. Jag hade blivit ursinnig och om han bråkat hade jag ringt en av motormännens advokater., men de e bara jag det. bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
bmwracer |
Hände mej samma sak med min gamla bil en toyota celica gt4. men då var det toyota som inte kunde dra åt bultarna ordentligt. men det var med 17 alu fälgar som blev ovala. toyota vägrade ekänna att det var deras fel. det blev att köpa en ny fälg. Dra alltid åt bultarna efter att din bil har varit på verkstad man vet alldrig vad idioterna håller på med. |
|
jag tycker du ska vända dig till däckfirman som satte på dina däck! Tur att inget hände er!!! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
| Jag brukar glömma att dra till hjulbultarna när jag håller på med något, men jag brukar inte komma många kilometer förrän det skramlar ordentligt. Fattar inte hur man kan köra tills hjulet ramlar av ? Det skarmlar ju något jävulskt redan när spelet är någon millimeter mellan fälg och broms/nav. | |
Tigerr |
Acer: Jag kan bara beklaga.. Det är helt sjukt hur vissa kan slarva! Dem skyller säkert på stress och så, men då är det väl bara att inte ta så många kunder!? Tur att det blev så odramatiskt iaf.. Tigerr |
|
Alla kan faktiskt göra misstag! Men självklart så är det hemskt då detta kan leda till något hemskt farligt... Jag har glömt att dragit åt ett däck en gång och det märkte jag så fort jag kom ner på gatan. Acey: Lyssna mer på frugan nästa gång!..:-) Då kanske du hinner stanna innan det låssnar... Och åk självklart tillbaka till värkstaden och berätta vad som hänt. Någon form av ersättning kan du ju iaf få. Gratis hjulbyten i resten av ditt liv kanske:-) Min skrothög: Länk |
|
| Jobbar som kundvägledare på Continental/Dekkmann i Norge och det är inte det ovanligaste som sker inom däckbranschen. Men tänk på att det är upp till kunden att se till att efterdra bultarna efter ca. 3mil. Mycket viktigt på lättmetall där fälgen är "stum". Också när dom är helt nya, när lacken spricker efter man har dragit åt bultarna första gången. | |
|
dajmbag: Har du en norskreggad BMW 840 i Oslo? *brrr* |
|
|
Hosse: Nej, den är sv.regad. Har dock barn i sverige så jag kommer undan regeln eftersom jag räknas som pendlare. Är både skriven i sverige och norge. Det finns knep att vara svensk i Norge och gilla bilar. Tyvärr så dödar norska politiker allt vad som har med motor att göra. |
|
|
dajmbag: Puh! Dom knepen sliter nog jag med. Är gift norsk, norskt person nummer, åker hem till sverige 5 gånger om året och har köpt norsk lägenhet. Trist det. Kunde haft en ganska spännande svenskreggad bil i norge annars för dom här pengarna:-) Mvh Hosse "anklagar norrmännen för alla stavfeil" |
|
|
Acer, Löste det sig. Fick han ett kokstryk eller vad? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Var och snackade med honom i måndags, han ville att jag skulle återkomma nån annan dag så vi får tid och snacka, men han skulle ersätta mig iallafall. Kanske får 2st 235/45-17 nya bakdäck :) |
|
|
Var det inte mer än fälgarna som tog skada? Bra att det verkar lösa sig iaf... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Bara vänster fälgen bak som tur var. Visst e man sne men det är ju sånt som händer, vi är ju trots allt bara människor, och kan ju säga att däckgubben vart lite chockad och förresten, den här månaden har nog varit mitt sämsta nånsin, först paja tv:en i sovrummet, nåra dar efter paja videon, och sen tappa jag ju bakdäcken, skulle ta bild på den innan jag satte tillbaks så funka inte digitalkameran :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.