|
|
|
|---|---|
|
Börjar äntligen få bilen att gå som den ska. Men jag har ett problem. Då tempmätaren just har passerat blå sträcket börjar bilen pendal i varv ca 500. Den gör så att den varvar up sakta för att slå i från snabbt. Den har för övrigt lite väl hög tomgång då jag startar den, 1500 varv för sedan gå ner och funka perfekt då motorn nått normal arbetstemp. Har försökt ta ut sladen till kallstart ventillen men det märks ingen skillnad. Då jag rycker ut en vakumslang (ingen skillnad vilken) så satbilserar sig mortorn rätt så bra men ej perfekt. HÄLJP!!!!!!!!!!!! | |
|
pendlar den fortfarande om du varavar upp bilen rejält Livet börjar vid 180 |
|
| Nope, bilen går annars perfekt. | |
|
det är väl insput på den och är det motortronic eller k jettronic Livet börjar vid 180 |
|
| Insprutning ja men ja vett inte vilekt. Tomgången styrs via vakumklocka, som förvrigt inte rör sig fast motorn pendlar. | |
|
du har k-jetronic (fullständigt namn kugelfischer har jag för mig) på din bmw, motronic på m20 motorn kom först 87, då på 325 Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Är det inte någon som vet något?? Nu har den även allt för hög tomgång 1800 varv då den är kall för att sedan börja pendla och bli helt perfekt då den är varm. SNÄLLA HJÄLP!!!!!!!!!!!! |
|
| Ingen??? | |
|
k-jetronic är inte samma sak som kügelfischer. kügelfischer är ett helt mekaniskt insprutningssystem som bara monterats på 2002tii samt 2002 turbo av BMW-bilar. (rätta mig om jag har fel) k-jetronic är ett system som jobbar med konstant insprutning och har inte elektriska spridare utan insprutningen styrs mer mekaniskt via ett luftmängdmätare. l-jetronic har ett elektriskt system med elektriska spridare och jag tror det är det du har på din bil. det ser du om du tittar på spridarna och ser att det går kablar till dom. motronic är ett nyare elektriskt system som kom -87 (tror jag). Jag hade samma bekymmer som du på min 320i -84 men jag hittade inget att göra åt detta så det fick vara. //Erik// |
|
|
Låter som lambdasonden tycker jag. Åtminstone betedde sig min 325:a precis så när den var paj. Köpte ny på motornord, halva priset mot bmw:s pris. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
| Det finns ingen lambdasond, för gamal. | |
|
Sorry, såg nu att det rörde sig om en äldre 3:a... :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Tog idag bort mätaren p.g.a. att det har varit lite löskontakt till en lampa där. Det slår mig att jag kanske skulle försöka starta bilen utan den i kopplad, vilket jag hört skall vara omöjligt. Och vad händer jo bilen går igång och funkar absolut perfekt, ingen ojämnhet i varven, perfekt tomgång och har bra mycket mera kraft än förut. Testar sätta tillbaka mätaren och bilen går lika värdelöst som förut. Bort med den på nytt och perfekt gång. Men hur kan det komma sig?!? SNÄLLA HJÄLP MIG!!!! |
|
| vilken mätare? | |
|
Alltså mätarpanelen menade jag (fartmätare, varvmätare...). Men fick det trots allt löst idag. :) Fick tips om att skruva på luftmassemängdsmätar skruven,och voila bilen går pefekt och bra mycket mera ork då den är varm. Kan bara inte förstå hur det kan komma sig att den var fel då den funkat perfekt förut. Vred desutom en hel del, ca 5-6 varv. |
|
AIex |
Har typ samma problem! Ingen Bmw fantast som vet hur man åtgärdar det? |
|
!! UPP !!! !!!! !!!!! !!!!!! !!!!!!! !! !! !! !! !! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.