|
|
|
|---|---|
gossen |
Tjena, har en 328 iA som ASC:n är avstängd på när jag startat bilen och går sedan inte att aktivera. Någon som haft liknande problem, och vad det i så fall skulle kunna vara??? Tacksam för all Hjälp Björn |
stefannorr |
ASC aktiveras väl av sig själv varje gång bilen slås av o startas på nytt,men din startar aldrig eller? |
|
Har en kompis som hade samma problem, dock på en E39. Det visade sig att en sensor till ASCn var trasig och då stängde systemet av sig själv. Jag vet inte om det kan vara samma problem för dig. Lyser ASC-lampan i mätarhuset när du startar bilen? /Erik |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är sensorn trasig lyser ABS lampan också eftersom det är samma sensorer.Kolla funtionen på knappen till att börja med, fungerar ASCens funktion vid körning?? ///MVH Hasso Länk |
gossen |
Ja lampan lyser när jag startat bilen, ABS lampan lyser inte. Om jag låter bilen stå lite med tändningen på innan jag startar slocknar asc lampan men tänds igen när jag startat bilen. Ibland funkar det dock som det ska........ Förvirrad.... Björn |
gossen |
När asc:n fingerar vid start fungerar knappen klanderfritt sen, så det är nog inte knappen. Björn |
Deliq |
Troligtvis ligger ditt problem i vajern mellan gasspjället och "spjällmotorn", eller i själva spjällmotorn. På undersidan av gasspjället sitter denna vajer, spjällmotorn drar igen spjället när motoreffekten ska strypas. Jag vet inte exakt var spjällmotorn sitter på din bil men det är bara att följa vajern... Om spjällägets "ärvärde" (det som givaren på spjället indikerar) och "börvärdet" (det som motorstyrning och ASC-styrning, vill att det ska vara) inte stämmer överens, indikeras det med lampan att fel föreligger i systemet. M V H // Deliq "Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket" |
gossen |
Tack, ska kolla detta genast....... Björn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.