AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
742

rost burk?

li
12
lincoln
520 touring-98
har en 520 touring -98,importerad gått 17700mil i mycket fint skick,men när jag öppnar dörren så runt "falsen" mellan ytter och inner plåt finns det rost upp slag-verkar komma under kittet som är pålagt från fabrik,är detta vanligt?.eller finns det någon garanti? bilen är tillverkad 02/98

Det ska inte vara så, även om det inte är helt ovanligt.
Det ska täckas av garantin. Åk till BMW och visa upp det så får du nog en ny dörr.
lincoln: Är det framdörrarna? Hittade just knappt synbar rost på hö framdörr förra året. Åkte till BMW och visade upp min importerade bil. Serviceboken kopierades och någon tid senare fixades båda framdörrarna samt hö bakflygel (rost vid tankpåfyllningen, känt problem) och då snackar vi inte snikrostlagning. Det är helt klart värt ett besök hos BMW!
Lycka till!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
köper man en så pass ny bmw så ska det inte finnas rost... det är bra att bmw inte försöker smita undan som vissa andra märkesverkstäder...

li
12
lincoln
520 touring-98
vf dörr och vb dörr,vet ni om dom bättrar dörrarna eller bytar ut dom mot nya?,hade en mercedes e 320-96 tidigare och den började rosta under gummi listen runt dörrarna på all 4 dörrarna samt runt knappen på bakluckan,men då bytades dessa på garantien,även den var importerad,och dom struntade i servicebok

I mitt fall byttes dörrarna. Det låter som problemet din Mercas dörrar hade är något liknande, man kan ju fråga sig om man testade nya material eller tillverkningssätt runt -96-98?
Jag undrar om inte vattenbaserade lacker infördes någon gång då...

Micke
Skulle inte tro att vattenbaserad lack e boven,har ju funnits sen början av 90-talet....Har läst lite om vattenbas kontra lösningsmedel o enligt Länk har en vattenbaserad lack bättre täckförmåga än lösningsmedelsbas o skall vara "top of the line"...
li
12
lincoln
520 touring-98
då var det åtgärdat fick ny baklucka samt båda framdörrarna på garantien-inga problem
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.