AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
524

Hög bränsleförbrukning!

caj
Hej, jag tycker M3an tar mycket bensin vid stadskörning (ca1,5). Vid landsväg går det att pressa ner den till en liter, men vid småsträckor tycker jag den drar för mycket! Någon som vet ifall det finns nåt som kan gå sönder, och då ge de här symtomen?
Det är alls inte mycket det. Du kan vara lugn.
Håller med, tung gasfot och det drar ännu mer.

Mvh
Patrik
Agge
Det är normal bränsleförbrukning i stan det där. Så du behöver inte vara orolig.
caj
Okej då, det är väl bara att inse att det kostar o ligga på topp..
tr
55
trkra
BMW M3 CAB -94
BMW 316 -90
har precis samma fenomen på min m3 som jag nu den drar runt 1.5 vid stadskörning men vid landsväg runt litern, jag hade en -94 coupe för ett år sedan och den var betydligt snålare än så här....
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
min m3a 93 ligger på 1,48 vid extremt hård körning o 0,9 vid landsväg,kör på 98oktan, misstänker att den är chippad då den inte stoppar vid 250kmh

Robban 270kmh
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Robban bagio, vad är extremt hård körning för dig? min kompis M3 3.2 drar 1.9liter milen prick vid toppfartskörning under många mil, vilket är fullt acceptabelt då hans tidigare Golf VR6 drog mer vid konstant toppfart. Finns nog absolut ingen serietillverkad någorlunda alldaglig bil som drar mindre än M3 som har samma motoreffekt och prestanda, sammanfattningsvis får man säkert högsta farten per krona om man tittar på bränsletörsten.
ro
389
robban bagio
1m coupe -12
x3 -08
extremt hårt är fullt vid varje röd ljus typ,, går säkert att få den att dra lite mer om man kör 250 konstant i några mil men den drar förvånandsvärt lite tyckte jag me om man jämför,, detta är uträknat på mängd bensin vid tankning inte på färddatorn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.