AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
442

Vad kan den här bilen vara värd?

Visa användare
56
toekh
520iA -00
645 Ci Convertible -04
Jag vill köpa en 7:a och läser allt i annonsväg jag kan hitta. Tänkte höra med er som är inne i BMW-svängen vad ni tror att nedanstående bil skulle kunna vara värd.

735i, 87:a, besiktigad november men avställd, svart metallic, ingen rost men bakre stötfångare spräckt, elhissar, elstolar fram, grå skinninredning i gott skick,stora datorn, antispinn, orginalfälgar, abs, stereo, larmet fungerar inte alltid, farthållaren fungerar inte, missljud från bromsarna bak som dock gick igenom besiktningen

Jag meckar gärna men är novis när det gäller BMW av den här storleken. Har haft 320:or av äldre modell och en 1600 förut

Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Du nämner inte hur den är i lack och inredning.
Personligen skulle jag nog ge omkring 16'-17', inte mer.
Kanske mer om den är fin i lack och skinn och all inredning är hel.

Lycka till!

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Visa användare
56
toekh
520iA -00
645 Ci Convertible -04
Takluckan fungerade inte heller...

Betala inte mer än 15' för den..

ho
432
hombre
750iA 1991
Prisskillnaden mellan en 87:a som är besiktigad och rullar jämfört med en avställd rishög är snudd på försumbar. Det finns gott bilar annonserat och få köpare. Att ha bråttom när du ska köpa en E32 kan bli mycket dyrt.

Visa användare
56
toekh
520iA -00
645 Ci Convertible -04
Tack för råden. Jag har förstått att det finns fler 7:or än köpare. Egentligen skulle jag ju vilja ha en 750:a. Ska det vara någon prisskillnad på en 735 och en 750 i samma skick? Vad talar för det ena eller det andra?

ho
432
hombre
750iA 1991
Jag tittade först på 730 (6:an), men upptäckte prisskillnader på ca 15-20 k i inköp mellan 730 och 750. Bränsleförbrukning skiller mågondl, inte als så mycket man kan förvänta sig. Servicekostaden är ca dubbel på 750. Lagningskostnader är avsevärt högra på 750 om du behöver anlita BMW. Bara en felavläsning och nollställning går på ca 450 kr. Så i inköp är altså inte skillnaden stor, men efter ett par tusen mil börjar man fundera. Jag hade själv 9 månader utan krångel innan botten på plånboken ramlade ur.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.