|
|
|
|---|---|
|
Hej Har haft lite problem med att kärran inte ville varva ur riktigt tidigare. I dag så bytte jag vevhusventiler av en helt annan anledning (4st) och!!!! nu varvar bilen ur?!?! . Den gick jämnt och fint tidigare och inget tecken på tjuvluft men nu vart det en ruskig skillnad på accet, hur vet jag ej..tydligen har det nått samband. Kan någon förklara? Mvh Skalman | |
svardska |
var dom svåra att byta? behöver man lossa insuget? |
|
Hej Lätta att byta...tog ca 20 minuter. Sitter 1 liten ventil på damskyddet mellen spjällhuset och luftburken.(x2) Nästa sitter "under spjällhuset i ventilkåpan." kan vara lite bökig att pilla dit men det gick. Betalade ca 170 kr för alla 4 på BMW. Mvh Skalman |
|
svardska |
Tack för den infon! Då ska jag byta på min med, räknar med att få ner HC värderna på det sättet. |
| jag offrade några minuter och låssade spjällhusen ,tog även bort locken i bakant av insuget också ,brukar ligga lite olja där om ventilerna har varit kass. | |
|
bra tips Mikael.. måste kolla detta också Skalman |
|
Paap Reeder |
Hej! Var det ngn "felfunktion" på dem Du tog bort? Är det inte bara fråga om 2+2 backventiler? MVH /// Paap R |
|
Hej Paap just det...bara 2+2 backventiler, men tydligen så var det något galet med dessa, såg ut att vara mycket jox i dom. Bilen fick en helt annan gång efter bytet......fråga mig inte varför, kanske var det tjuvluft? Skalman |
|
Paap Reeder |
Hej! Tack för info "skalman". Skall göra som svardska ... byta dem. Har köpt en el-rollo för en 500:- ing. Ett absolut måste på en 750. Hoppas bara att katten på hatthyllan inte blir åksjuk av se den åka upp och ner. MVH /// Paap R |
|
Har också fått bytt vävhusventilation. Enda skälet var att det varit uppe så många gånger här. 1 av packingerna var dålig. Schysst med fungerande el-rollo, min är också trasig :( |
|
| Skalman!På gamla Volvo 240 hade samma fenomen när v.husvent.var tät.Jag tror att det kväver motorn. | |
|
Ja kanske det Micki.... förvånad vart jag i alla fall :) skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.