AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.084

LKM Modulen

p9
41
p911
BMW 525-94
Vart sitter LKM Modulen på en 525 från -94
Totte
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
p911,den sitter i säkringsboxen(märkt lkm).
Innan ingrepp koppla bort batteriet .Demonteras rakt upp sen sitter locket med klipps.
Prova sök inlägg.
mvh/trucker

Länk Bmwcs 3381

Länk NY
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Här kan du se en bild på LKM modulen...
Länk
den hittar du längst in på vä sida i motor utrymmet (i säkrings boxen vid föraren)

precis om trucker sa ska batteriet av först... och om du planerar att göra ngn form av ingrepp på LKM:en rekomenderar jag att du läser lite på sidan ovan först

Jag har precis bytt upp mig till en modernare LKM modul men jag reparerade den gamla och knåpade ihop ett mektips som kanske kan vara till glädje..

Länk

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
magkai
Hej!

Jag har en BMW 540i-93(03) uttagen i mars. Jag har haft problem med felmeddelandet "Kennzeichenlicht". Bland annat har flera här på BMWPower hänvisat till att detta fel kan ha att göra med LKM modulen. Jag har försökt att lyfta ur/dra ur LKM modulen men den verkar sitta fast av något/med något. Är det någon som vet om vissa modeller sitter fast med någon form av låsanordning?

PS. På min LKM modul finns bla. följande uppgifter att utläsa:

Made in W Germany LKM-B ECE
Nicht Werfen 61.35-8 356 017 - 133188 >ABS<

Bäta hälsningar,
Magnus

be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
magkai!
I min 540 93:a sitter det exakt samma LKM-modul.
Den är inte låst av några spärrar bara att dra rakt upp men du måste ta i.
Om du hade tänkt att försöka reparera modulen måste jag göra dig besviken, jag har lagt många timmar på min modul men ändå ej lyckats hitta vad det är som gör att den larmar för bakljus och skyltljus. För att bli av med fellarmet skall du koppla ur höjdregleringen till strålkastarna, bara att dra ur kontakterna lampmotorerna. Jag vet att detta låter knasigt men det funkar!
mvh

BLJ
magkai
Hej Bengt!
Tack för ditt info! Jag har också redan varit på Lampnivå-Reglaget (LR) inne i kupén. Kopplat ur LR från snabbkopplingen.
Jag vet också att detta endast är en "temporär" fungerande lösning, dock ingen ríktig lösning, då man förlorar nivåinställningsfunktionen.
Därefter har jag försökt lite lätt att plocka isär LR utan att ha sönder det, vilket jag stoppade då jag inte lyckades hitta någon "enkel" väg in. Jag har läst i nån annan rubrik/Ämne/Fråga här på BMWPower att man skulle kunna plocka isär LR, göra rent, löda om vissa kopplingar, samt fräscha upp vissa ytor och sedan använda kontaktspray för att lösa "Kennzeichenlicht" problemet.
Jag har lyckats få ner antalet "Kennzeichenlicht" fel avsevärt efter att ha använt mig av rikligt med Elektroniskt rengöringsspray på och i LR. På de senaste ca 20 motorstarterna har jag endast fått felet 2 ggr. efter rengöringen. Jag ska försöka mig på att verkligen få loss LKM modulen och i vart fall rengöra den med rikligt av Elektronisk rengöringsspray. Sen får jag se resultatet och återkomma med en kommentar!
Tack igen!
Bästa hälsningar,
Magnus
Ja
760
JanF
530i-93
Upptäckte att kontakterna till mina lampregleringsmotorer var urkopplade igår. Kopplade in dessa och nivåregleringen fungerade. Och så efter 20 sekunder kom det berömda "plinget" och texten "Kennzeichenlicht" + "Rucklicht"

Aha, så det var därför de inte var inkopplade. Tänkt försöka fixa detta på något sätt. Alla ideer välkommna. Dags att anfalla bilen med elektronikmätinstrumenten i högsta hugg. Kan visst vara i LKM eller reglaget på instrumentbrädan eller vid motorerna, men ingen verkar veta säkert.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.