|
|
|
|---|---|
|
Jag försöker plocka ner bakre stötfångaren på min E36 coupé men jag får helt enkelt inte bort den. I hjulshusen har jag hittat diverse skruv och plastpluppar som verkar hålla fast stötfångaren men det måste finnas fler skruvar som håller fast den. Om någon har några ideér var jag ska leta efter dom så skulle jag vara evigt tacksam. MVH Erik | |
|
Det sitter fyra (4) st muttrar inifrån bagagen också! Det hjälper en hel del att ta bort dessa :) Lycka till/Berbel |
|
|
Tack! Då ska jag kolla på det. Behöver jag montera ner något i bagageutrymmet för att hitta dom eller sitter dom "fritt"? /Erik |
|
|
Om jag inte missminner mig så tar man bort stötfångaren genom att lossa 2st stora torx(eller insex)-skruvar underifrån inklusive plastpluggarna i hjulhusen. Mvh/ Micke t |
|
|
Det går att ta det den vägen som micke t säger. På min väg så får du med de dämpare som sitter i krockbalken oxå. Allt är hur du vil göra... Det kan vara ont om plats för att komma åt muttrarna i bagagen, det sitter några plastkåpor i vägen som är relativt lätt att få bort. Framför allt på vänste sida så är det kåpor ivägen om jag inte minns fel. Sen är det inga problem att lossa muttrarn och bra ut hela stötfångaren. Lycka till/berbel |
|
|
Här finns lite mer info Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.