|
|
|
|---|---|
|
Skall montera min nyrenoverade låda i M5an idag. Hur mycket olja går det åt till den 5-växlade lådan som sitter på 3.8L? Vilken olja skall det vara? Tänkte köpa den innan jag kommer till garaget,för annars så kan jag kolla i instuktionsboken. Har för mig att det skall vara en ATF-olja... Nu är sommaren snart här och bilen skall UT starx. // Bengan Stummt är inte dummt!!! | |
|
Om du köper på tex mekonomen så brukar de ha en lista för vilka oljor det ska vara. Har för mej att det gick i 1,2 eller 1,3 liter, man fyller ju bara på till det blir fullt till påfyllningspluggen. Dextron III ? Mycket gissande nu.......men det säljs ju i 1liters förpackning så med 2 liter får du ju en del över. Mvh Patrik |
|
|
det ligger till så att det sitte ett klister märke på vxl lådan som står vilken färg sen går du till bmw o köper rätt olja dom har inte bara orginal oljor |
|
| Går åt ca 1,5 liter har ja för mig!! Köp antingen TRANSMAX eller TQ (båda ATF-oljor från Castrol)Körde själv TQ i min M5 o de funka kanon!!! | |
| Tänkte jag skulle byta i min med nu, innan man ställer på. Vad är då skillnaden mellan TRANSMAX och TQ? | |
|
Jag har en M5a 3.6 och i den lådan så ska det vara 1.25L ATF Mikael Melander Länk |
|
|
Transm. Z eller TQ Dex III Så heter oljan. Mvh Patrik |
|
| Redline MTL rekommenderas till lådan från kön. | |
| Transmax e syntetisk medan TQ e mineral.....I annat fall kan man ju alltid köpa oljan av BWM som ja gjorde när ja byte olja i diffen... | |
| Ok, det lutar väl åt att man häller i syntetoljan då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.