AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.926

Monterat mitt Eisermann avgassystem idag!

Sida 2 av 3
pravda1

JAg ville inte ha större än 86 mm. tycker det skulle bli lite 240 över det hela då. Det blev visst lite större än original ändå.

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med anders här, utblåsen som på tex qraftwerket (Länk är lite väl mycket. Original dimensionerna gör sig enligt mig snyggast.
AndersW: Antar att du förstår vad jag menar med Södertunneln och takluckan öppen i min frilansbeskrivning ;)

Kanon, en fråga bara, ligger den inom VV's ljudnorm eller måste du byta vid besiktning (som typ Kelleners system till M5:an?).

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Man behöver inte byta Kelleners system vid besiktning.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Man behöver inte byta Kelleners system vid besiktning.
pravda1
Vad vet dom på besiktningen :-D låter ju inte mycket mer förren man varvar den riktigt.......
Det hänger nog på vem som besiktigar bilen. Förra gången jag besiktigade bilen så var besiktningsmannen mer intresserad av att köra bilen. Han hade säkert godkännt bilen även om den saknat både bromsar o triangel, bara han fick köra. Cool snubbe faktiskt. Han frågade om han fick dra lite med bilen. Visst sa jag. Han var överlycklig o godkände bilen utan anmärkning.

Anders

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
johann: Jag syftar på det system som sitter på en bil som nu rullar i Uppsala som tidigare har ägts av en som du känner och som åker ner till Kellener rätt snabbt med sina BMW's. han har väl nu också bytt till Mer***es pga lite besvikelser med kvalitén.

En svart M5-99:a är det va (är väl inte en -00:a) med bl.a. Hartge 20" på. Den plockar han av systemet på inför besiktning eller har jag alldeles missförstått honom?
Missade visst pravda1's kommentar. Detta system låter som en Ålandsfärja på tomgång vid Stadsgårdskajen ;)

Enligt uppgift vibrerar fönsterrutorna på kåken hos han som har bilen då den står på tomgång på uppfarten ;)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
CoolBlueM3Coupe,

Misstänkte att det var den bilen du tänkte på men den har ju andra kattar och grenrör också vilket gör att den låter betydligt mer än en M5 med enbart bytt slutsystem,

Sen tror jag den skulle gå igenom besiktning utan byte av system även om den under vissa förhållanden låter mer än 95 dB.

Har sett denna M5:a live i Uppsala vid flera tillfällen och måste säga att jag får gåshud varje gång killen gasar från rödljusen. Hela bilen verkar även vara sänkt till max med Hartge hjul och röda bromsok. Respekt:)

/Dominik

"If You drive behind a fast car You can get exhausted"
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Ännu ett Eisenmann system från Xerius Racing monterat.

Det åkte på igår. Vilket ljud! Tänk att man åkt omkring i ett halvår utan riktigt ljud från V8:an.

Anders;

Tack för att du övertalade mig att köpa ett! Helt sjukt bra.

NASCAR-sound!!!!
Cidair

No problemo mate!!

Bara att övertala mig att köpa 19" nu då?

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
pravda1
Coolblue,

Den låter högt när den är kall på tomgång, tills oljetrycket byggs upp sen låter den mer behagligt när tomgången sänks till normalt varv ;) Jag klagar inte men det saknas ca 2000 varv till på denna bil för att den ska låta RIKTIGT vasst.. Vad sägs om 8500 RPM :-P
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Svarta M5an med Kelleners-kit och 20" hartge har jag haft nöjet att höra ett par gånger innan då förre ägaren inte bor långt ifrån mig. Helt underbart, hans tomgång hördes på 200 meters avstånd, och det är ingen överdrift. :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
NOfx
det e inte samma bil de menar. Den ena kommer från kullavik (GBG) o rullar nu i uppsala trakten. Den du menar rullar nog fortfarande i malmö.

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Anders,

OK. Mysko. Bilen jag talar om är alltså Svart. hade tidigare 19" schnitzerfälgar. Har Kellenerssystem+modul, porschebromsar etc etc. Han som hade bilen innan har nu köpt AMG E55.....
Bild:
Länk

Kan ju vara så att bilarna är ytterst snarlika :)
KIllen som jag känner kommer från kullavik, han fick sin e.55 amg i söndags. Den e carlsson stylad mm. Jag e säker på att det e 2 olika bilar. Men jag vet att de känner varandra. De 19" arna som sitter på bilen på bilden ville ägaren sälja ganska nyligen. Killen från kullavik sålde sin bil för ganska länge den!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Anders W>>> hur mycket betalade du för monteringen? Har idag fått systemet från Xerius-Racing och undrar nu lite hur mycket själva monteringen skulle kosta.

/D

"If You drive behind a fast car You can get exhausted"
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Båda killarna har haft Carbonsvarta Kellenerstrimmade M5:or och båda kör nu E55 sedan ett par dagar. Det komiska är att båda M5:orna hamnade i Uppsala. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.