|
|
|
|---|---|
|
idag så fick jag sommar känslor och tröck i S läget i automaten och var ute blå körde lite med bilen. När jag kom in till stan igen så började automaten slå i växlarna och ibland så gick inte växeln i och vravräknar rusadne upp ungefär som den slirade på kopplingen, när jag släppte lite på gasen så slog nästa växel i med en smäll. När jag stannde så luktade lite brännt lammel eller liknade. När jag sen körde efter jag stannat en stund så fungerade automaten som vanligt alltså perfekt med mjuka växlingar. Är det någon som vet om det är något som jag borde kolla har hört talas om några plastkulor som kan bli slitna, kan det vara daga att byta dom eller kan det vara något annat som ska kollas. Jag bytte olja och filter i lådan i februari. Tacksam för hjälp Micke | |
|
Jag var med om exakt samma fenomen i somras med min bil. Jag var i Stockholm och det blev ganska mycket kökörning och väldigt varmt ute. Lådan fuckade ur så som du beskriver men dagen efter så var allt som vanligt igen och har inte hänt sedan dess. Jag snackade med Asken (han var med i bilen när det hände) och Janne Söderman om problemet och dom trodde att det var överhettning i databoxen för styrningen till automaten. _____ Micke Länk Länk |
|
|
Då får man montera en liten datafläkt till databoxen med andra ord! :) /Stefan Länk |
|
|
Hahahaha.... Men ändå ingen dum ide. Händer det igen så ska jag ha det i åtanke. Helt klart. _____ Micke Länk Länk |
|
|
Tack Micke O Det låter skönt att man kanske kan glömma detta bekymmer. Man Knaske kan dra in ACn i datorboxen så den håller sig sval och varvvillig?????????+ Micke |
|
|
Mikjo, klart lyxigare lösning med AC i databoxen! Ska genast ut och dra slang! ;) /Stefan Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.