|
|
|
|---|---|
|
hello displayen till klimatorn blinkar till då då eller svartnar helt ettt tag sen funkar den igen..nån som vet va felet är ..prisuppgift tökke | |
Mattan |
Välkommen i klubben!!! Vanligt fel på e-36 kliman. Bara att byta klimapanelen,sitter lite kretskort inne i den.Kallödningar eller nåt dyllikt.Har haft isär min,kretskorten är indränkta i nån brunaktig lack,inte mycke man kan göra.Fick en prisuppgift på 2200:-,Förenade bil i Malmö. |
|
Som Mattan säger, det är egentligen bara att byta. Jag försökte mig på att laga min men det hade jag inte mycket för. 2500 kr inklusive arbete fick jag betala på Bilsalongen i Skövde. /Erik |
|
Mattan |
Den e urlätt o byta,så det e inget du behöver lämna in bilen för. Panelen e bara itryckt i brädan,två kontaktstycke på baksidan. |
| har ett problem med vindrutetorkarna dom stannar i fel läge..eller slutar inte förens bilen stägs av!!kan det va nåt relä som spökar i så fall va kostar ett sådant?? | |
|
Hej Jag har samma problem. Läste att någon hade löst det med att löda om lödpunkterna på displayen. På er låter det som att det inte går ? Hur lossar man displayen ? Måste man ut med stereon ? |
|
Mattan |
Ta en bredbladig mejsel och bänd försiktigt ut displayen. Den e bara tryckt i. Du behöver inte ta ut stereon.Har haft isär min display,kretskortet är indränkt i nån brun lack,det blir inte så bra när man försöker löda om punkterna då.På baksidan sitter två kontakter,den stora av dom, 26 pin tror jag, sätter jag den i "spänn" så ballar inte min ur. Har funkat i två veckor nu. Känns surt o pynta 2200 kr för nåt litet skitfel. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.