|
|
|
|---|---|
|
Är der någon som vet hur man rengör motorn och kylaren efter att motorn har blanda vatten och olja? Tack!!! | |
Mattan |
Har du vatten i oljan eller olja i vattnet? |
| Båda och. Toppen har sprukit och motorn tar in vatten. De e vit klet överallt. | |
|
Kylsystemet spolar du igenom med vatten ett par gånger. När du åtgärdat felet (topplockspackningen?) så är det bara att hälla i Biltema olja (tror det kostar 70kr för 4liter) och ett billigt filter (eller ett begagnat) och efter du har startat motorn och låtit den gå en stund (typ 20-30sek) så är det bara att hälla ur den oljan och göra ett riktigt oljebyte! Lite vatten kommer vara kvar, men det späds ut så det kommer inte skapa något problem! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
Jag har faktiskt köpt 8 liter billigt olja så jag ska göra som du skrev. Tack för tipset. Ha de bra |
|
Mattan |
Har du fått in mycket "vitt klet" i typ värmepaket o dyl. kan du få problem. Vet inte om man kan slå i nån form av nåt fettlösande i kylvattnet o köra runt lite o sen tömma ut det. En kollega hade oerhörda problem med hög temp. efter liknande haveri. Vi håller tummarna. |
|
Jag ska hälla i sånt medel som löser ut oljan och köra nån KM. Sen ska jag tömma allt, och hälla i nytt. Upprepa till jag är nöjd =). Jag har rengjort kylaren nu. Gick bra. Tack för tipsen. Jag lägger in bilder på min bil när den är klar. Ha de bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.