|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar om man skulle kunna sätta in orginal fjärrstyrning av centrallås i efterhand på en BMW E34?? Eller om det är lättare att bara installera ett larm? Men om det skulle kunna vara fördraget eller något?? Någon som har erfarenhet av vart modulen -erna /sladdarna sitter eller sändare / mottagare är i bilen till fjärrkontrollen för de "fjärrstyrda" centrallåsen?? MVH Richard.L | |
|
Jag har i min bil ett aukistitsk,,, eller hur det nu stavas enl handboken,,, larm som styrs via dörrlåsen. Går inte att bogsera, pilla på radion (Endast tydligen med bmw:s orginal radio) eller pilla på dörrarnas lås. Går inte att dra upp knopparna inifrån när "larmet" är aktiverat. Det är BMW orginal larm... Min fråga är då om man kan komplementera med ett fjärrstyrt larm till det befintliga eftersom den skyddar inte tex vid glaskross. /daniel |
|
|
Blir med största sannolikhet billigare att koppa bort befintligt och installera ett nytt, typ Carguard eller liknande som har funktionerna ni efterfrågar. _____ Micke Länk Länk |
|
|
Man kan ju köpa ett relä för 700-800:- så man kan ha fjärrlås utan att behöva köpa ett larm , för att köpa ett carguard larm är rätt dyrt kostar ju typ 3000:- plus monteringskontnader på 3000:- /Mvh Göran |
|
|
aa... precis... köp bara till ett carguard radiorelä... så ska det fixa sig... Mvh Björn |
|
|
Hej igen. Vad för relä är det som ni pratar om?? Vart skall man sätta det?? och då måste man ju ha en fjärrkontroll också... vart får man tag på det... (bara frågor...) Men det är precis det som jag skulle vilja ha i alla fall.. någonting som är orginal från 90-talet... Om någon vet lite mer exakt vad som behövs, och vart man skall installera det så skulle det uppskattas välldigt mycket. MVH Richard.L |
|
| Fick ett pris på ett Carguard 850s larm på 4700:- monterat och klart. Det tycker jag inte var så dyrt, det har ju allt. | |
|
Vet inte om detta är ett utbrett fenomen... Men! Kolla så att ni har en elmotor för att trycka upp låset även på förarsidan (kolla genom att låsa / öppna på passagerarsidan). Om ni inte har det så måste ni först lägga till kostnaden för att montera in en elmotor till dörrlåset på förarsidan. Detta gäller förmodligen bara vissa bilar av aktuell årsmodell. Det var väl ett sätt att spara pengar på... Gissa om jag kände mig krånglig nu :) |
|
| Har E36 -96 har elstyrtlås men ej med fjärr. BMW borde äll ha att bara sätta in något så är det fixat?. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.