|
|
|
|---|---|
535:an |
Hej! Jag har alltså vibrationer i bilen vid "lagom" gaspådrag. Det känns värst i 2:an strax innan 2k rpm och sedan direkt när man lägger i 3:an, ibland låter det också som att kardanen slår i golvet om man ger full gas i 2:an. Jag har bytt hardyskiva och stödlager, det har blivit lite bättre efter det. Kännde också igår att det är lite glapp i kardanen, är det normalt? Hoppas någon kan hjälpa mig! MVH Erik |
|
Hej! Förmodar du menar knutarna på kardanen dom skall inte vara glappa Mvh.benny |
|
|
jag har vibrationer när jag bromsar , kan det bero only pga av skeva skivor ? är det bara att köpa nya isf ?! /Mvh Göran |
|
|
var vibrerar det?,känns det mest i ratten?-då brukar det var i framskivorna,eller känns det i "hela"bilen samt broms pedalen "pulserar" då brukar det var bak... själv har jag fått svarvat mina(går bra om dom inte är för tunna i godset) |
|
|
bara i ratten... /Mvh Göran |
|
535:an |
Det är inte glapp i knutarna vad jag kan se i alla fall. Det kanske kan vara obalans i kardanen sedan den var nere? Vart kan man få den balanserad?? Erik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.