AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
616

Byte av stereo e34 -91 (M5 import)

Originalstereon dog så jag införskaffade en ny clarion cd-spelare. Köpte iso-kontakt och kopplade in den, men får inget ljud. Kollade på kontakterna och såg att dom inte stämmer riktigt överens. Hörde med en bilstereo-firma och enligt dom måste jag dra om alla kablar därför att det är en importbil. Kan detta stämma?? Gäller detta isåfall bara en icke original-stereo, om jag skaffar en ny sådan funkar allt utan problem då??
Det verkar som det är en ursäkt från firman för att det kanske inte kunde lösa problemet. Har svårt att tro att bilarna byggs med olika kabelstammar för olika marknader osv.
Kontakterna går alltid att modifiera, däremot kan det kanske inte sitta några originalmonterade slutsteg eller aktiva högtalare ute i bilen när man monterar icke originalstereo. Kan och kan förstås, allt går ju att lösa, men om det bara sitter högtalare i andra änden så är det givetvis inga problem alls.
Mät med ohmmeter så det inte är någon kontakt med bilens chassie på högtalarkablarna, har hört om något sånt tidigare, men det verkar iofs inte troligt.

FP
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Svensksålda BMW är också tyskbyggda! Vad trött man blir!
Bytte original stereon mot en enkel cd på min tyskimport e34 med en ny iso-adapter. Fungerar bra.
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Du har förmodligen inbyggt slutsteg i bilen.
Det ska gå att koppla bort detta. Sök på forumet.

Automat är bekvämt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.