|
|
|
|---|---|
|
I min jakt på en Porsche Boxster snubblade jag över en intressant annons på www.stigsgarage.se BMW 645 turbo -86 blåmet.14800mil.bra bruksskick. Samlarbil 10 st tillv.endast en i Sverige. Någon här som vet något om en sån bil !? Låter ju faktiskt riktigt skoj... Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. | |
|
det är väl en alpina då. antingen en B7S Turbo på 3.5l 330hk och 500NM eller en B7 turbo på 3l och 260 - 300 hk beroende på ladd. Länk //Martin www.moffa.nu |
|
|
verkar som att säljaren inte kan sin sak riktigt, jag har alldrig hört talas om en 645 turbo. B7(S) coupén gjordes ju enligt sidan som Martinfs länkade till i 30 respektive 313 ex. Det kanske är en 745 motor i? Synd att det inte är någon bild. Christopher ///M535i Länk |
|
|
Av erfarenhet vet jag att Stig på Stigs garage är en av sveriges mest seriösa Porsche experter och han brukar veta vad han snackar om så jag tror inte han har skrivit fel. Men iofs så kan ju alla slarva ibland. Har försökt nå honom på telefon men inte lyckats.. Är mkt nyfiken. Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Fanns det inte en Alpina modell på 635:an som kallades B9 också?? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Ja Alpina B9 Coupé finns men den har inte turbo. Om BMW hade byggt en 645 modell borde det vara känt. Det är nog en trimmad 635:a som är till salu. Det vore intressant att veta om den är godkänd av bilprovningen. /Anders |
|
|
Det finns en sådan omnämnd och fotad på denna sidan: Länk Enligt den så lär det sitta en 745 Turbo med Intercooler i, tja ni kan väl läsa själva... Jag skulle VÄLDIGT gärna vilja ha den:) Kristian: Jo, det fanns både B9 och B10 varianter av E24:an. Angående dom Alpinorna, så fick jag ett, i mina öron märkligt svar då jag mailade Alpina och frågade om det gick att köpa Alpinas modifierade M30-bitar för att uppgradera pärlan (mest på kul). "Unfortunately we can not deliver these parts for a regular BMW because ALPINA parts only fit on an ALPINA engine. Hope you can understand this." Tycker det låter lite skumt, är inte regular BMW fint nog? Fast det är det ju förståss inte...:) Fredrik |
|
|
Kul bil! Den är registrerad som BMW 645I TURBO i bilregistret. Angiven effekt där är 185 kW (251,6 Hk). Den bilen skulle det vara kul att ha. Undra vad den kan vara värd. /Anders |
|
|
Verkar vara en riktigt rolig bil... Habegäret kommer krypande... Ska försöka få tag på stig på måndag å kolla vad han begär... Kanske skulle skippa boxstern... Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
Robert V |
Vad jag vet så är det mycket riktigt att det finns bara ett 10 tal modofierade 635 or av Racing Dynamics. dvs cylindervolymen e det borrad i osv. sen e det turbo ... den jag provade förra året hade turbo från Alpina men det ska tydligen vara olika på nästa alla av de 10 st bilar .... jag tror att de har skrivit fel på kw antal för att den jag körde var det ohygligt bra drag i. Nackdelen var att den drog ooohygligt mycket soppa ...även om man jämför med en M635CSi (286 hp) Fint jobb enl mig, men skulle hellre lägga pengar på en M635 ...de motorerna (S38) kan man trimma upp till 800 hp i ( hänvisning till info på bmwpower om M1 som har samma motor ) ... ja men dock kan inte jag heller neka på att det e ett kul objekt ! ... skulle gärna vilja ha lite mer info om M633CSi om det e nogån som vet ... det e åxå en ovanlig manick ! ehh ...va fan köp den ! |
Robert V |
hittade lite bilder pe en variant ... Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.