|
|
|
|---|---|
| Jag tänkte bara jämföra lite priser. Jag har fått pris på en Inspection 2 hos en auktoriserad BMW verkstad på en BMW 525i -90 (M20), den ska kosta 5100:- och tillägg 2100:- om kamremen ska bytas. Är detta rätt pris eller för dyrt? Vad betalar ni hos BMW? | |
| Jag har även fått prisuppgift från en annan lokal verkstad, dock ej auktoriserad BMW verkstad, men de är duktiga på BMW för de har varit autkoriserad BMW verkstad förut. De ska ha 3300:- för en Inspection 2. Tillägg för: Vattenpump byte +1500kr (tillägg för glykol), ventiljustering +600kr. Hur ligger detta till i pris? Jag tycker det är rätt bra pris. | |
|
4000 kr för min. Då tillkommer ev. byte av grejor som är sönder. spar till en.... Länk |
|
|
Min 523i-98 ska snart in på inspection 2 och jag kollade runt lite och detta är det billigaste alternativet som jag hittade hos en lokal verkstad i Hässleholm dock ej auktoriserad BMW verkstad, men de är mycket duktiga på BMW, de ska ha 2500:- för en Inspection 2. BMW 4ever |
|
|
Gjorde insp II häromdagen och ringde runt och kollade priser innan. fick en på 2500 och en på 2000. Men när allt kommer omkring så görs inte allt på dessa priser. Det blir lite oljebyten och så, men om man står med serviceboken och läser upp allt som står där får man ett annat pris. Det är nog så att man ungerfär får vad man betalar för. Sen kan man ju tycka att alla punkter på inslp II inte är nödvändiga på en gammal bil. Priset är inte allt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.