AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
838

"Rätt" mätarställning

Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Jag börjar med att förklara att elektroniken bakom instrumenten på min E36:a är utbytt till en fabriksny för ca 5 år sedan. Vilket gör att mätarställningen är ca 9800 mil. I verkligheten är det ca 24000 mil. Detta enligt serviceboken och det var min far som ägde bilen före mig och bytte kortet.

När brorsan besiktade min bil i går så höll besiktningsteknikern in nollställningsknappen till trippmätaren och vred på tändningen. Då visade den drygt 36000 mil. Enligt teknikern så var det den "riktiga" mätarställningen. Är detta sant? Eller kan det ha uppstått något knepigt vid kortbytet?

//Erik//
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nej, de siffrorna har inget med mätarställningen att göra! Det är koder som BMW kanske kan ha nytta av (verkar som om inte ens BMW har riktig koll på vad alla nuffror betyder!)...

Finns flera trådar kring detta, sök!

Mvh
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sök inlägg. Denna procedur som du talar om visar inte rätt mätarställning! Uppenbarligen stämmer det ju inte heller enligt dina uppgifter...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Fiffig besiktningsman som skulle vara lite ball? Undra hur många personer han skrämt med den taktiken? Borde han inte själv bli lite fudnersam eftersom alla bilar man utför detta på får fram just 36000?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.