|
|
|
|---|---|
|
Min bensin lampa tänds inte när det börjar ta slut i tanken. Men när jag vrider på tändningen så tänds lampan. Så lampan är alltså hel, är det någon givare eller?? Jobbigt med soppatorsk.. | |
|
Ta med dig en soppa dunk och kör min tänds inte förrens mätaren ligger på det undre strtäcket. |
|
|
Lampan på både E30n och E36an tänds när nålen når överkanten på lampan på mina åk,vet ej om det är som det ska men dom tänds på samma ställe iallafall. På E21an jag hade innan så tändes lampan när nålen nådde det röda fältet före nollstrecket,så när jag köpte E30n så trodde jag att lampan inte funkade och bytte den(hela)lampan bara för att konstatera att det var onödigt. Sen så tog jag med en dunk och körde tills lampan tändes,så gör så du med. Henrik |
|
|
Problemet är att förut så tändes lampan när man kom till reserven. Men nu har jag kört tomt två gånger och ingen lampa har tänds. |
|
|
Bilmärke och typ? Kan vara både givarfel och fel i intrumentet, beroende på om det är separat givare för lampan. Men troligast är att man känner av den analoga signalen till mätaren och en liten elektronisk krets tänder lampan vid en viss nivå. Kanske ta ut instrumentet och gå över lite lödningar osv. FP |
|
|
Det är en 525-92a Sitter det givare i tanken, låter inte så kul.. |
|
| Ett litet tips. Tanka innan det är kritiskt. Har själv kört soppa torsk, var några år sedan nu. Kör med "better safe then sorry" nu för tiden. Känns onödigt att ligga och köra på gränsen. | |
|
Jo givare måste det sitta för mätaren, funkar troligen även som referenssignal till lampan, via elektroniken i instrumentet. FP |
|
|
Tar upp den här tråden.... Skall lampan alltid lysa när man slår på tändningen för att sedan slockna? Enligt färdatorn hade 10 km räckvid men lampan lyste inte iaf. Lars |
|
BmwMutte |
min mätare visar för mycket.. c.a 8-10 liter.. så lampan tänds aldrig.. inte ens när det är stopp.. Finns det nått enkelt sätt att åtgärda det eller måste man ner i tanken o mixtra? |
BmwMutte |
Någon som vet? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.