|
|
|
|---|---|
|
Jag har provkört SMG II vid två tillfällen. Inga längre sträckor utan kanske ett par mil på sin höjd. Men av den lilla erfarenhet så tyckte jag att i A läge så var 1 att föredra. Det närmaste du kommer en Steptroniclåda. I S läge fanns det väl ingen anledning till kompromiss, S5 dvs högsta läget med DSC inkopplat. Upptäkte att det bara var att lätta lite på gasen om man inte vill ha brutaliteten i växlingarna. Hur använder ni era SMG lådor, ni som har???? | |
| Har lite samma uppfattning som du faktiskt (har kört 200mil ca med SMG II). Tyckte läge 5 känns mest lagom eftersom jag ändå gillar att köra aktivt finns det ingen anledning att dra ut på det. Och håller helt med att om man lättar något på gasen så slår inte växlarna i lika mycket. Även vid provocerad körning är det sällan som jag känner att man behöver koppla ur DSC och få i läge 6. | |
|
Vid normal körning har jag läge S5 ikopplat, vid köbildning A3-A5. *Best Man Wins* ________________ Confucious say: Man who run behind car get exhausted. |
|
|
S5 vid normal körning. S5 + sport vid inspirerad körning. S4 inne i stan. A-läget har jag inte blivit riktigt vän med. Tycker det är svårt att förutse när lådan kommer att växla ibland. Gillar inte överraskningar, så därför växlar jag hellre själv. Dessutom är det jobbiga med stadskörning inte att växla utan att jobba med kopplingen. Skulle därför helt klart kunna vara utan A-läget. |
|
| oftast läge A1/A2 S1/S2 under vintern, men snart kanske man borde testa de andra mera sportiga lägerna???? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.