|
|
|
|---|---|
735 |
Funderar på att byta bort min "storbumse" mot något sportigare. Skulle helst kanske köpt en Porsche 993, men då helst en 4S och då börjar det rinna iväg. Har dock svårt att skilja mig från vagnarna från münchen. Vilken av M3 3,2 eller Z3M coupe är det bästa köpet om tänkt sig lite bana, lite långresor, men mest "skoj-körning"? Är lite svag för formen på Z3 Coupe.... Vad säger ni? MMM! |
|
Jag hade personligen valt Z3M. Den känns mycket mer aktuell än E36 M3 och även om inte tekniken är nyare i Z3M så är det trots allt en nyare bil. Det som är lite tråkigt är att du inte får den 6 petade lådan och att den rappa styrningen kan bli jobbig att passa på när man kör långt och särskilt så som vägarna kan se ut i vårat avlånga land. Är det dock mest skoj-körning så tror jag att Z3M är det givna valet. Håller själv på och gör lite research för ett eventuellt Z3M köp i vår :) |
|
|
M3 E36....mycket bra "allround" vagn, bättre utrymmen. Sen är formen mer tilltalande tycker jag, men jag är ju lite "färgad" ;) /Klas |
|
|
Z3M! Mycket ovanligare och snyggare! Mvh Abbe Länk |
|
|
Z3M! känns nyare och ser riktigt nice ut me sina fyra pipor bak å de =) Sen kostar M Z3 modellerna bara hälften i försäkring mot M3 å de är ju inte så dumt =) mvh larsson |
|
|
Utseendet lär väl fälla den största rösten, men utbudet kanske är det som kommer att avgöra, det finns nämligen inte så många Z3 M Coupe till salu. Många av dem har även gått ganska långt och i princip alla är importerade. Personligen tycker jag M coupen är ovanligare och tuffare med sin vida höft och udda form. Men det är klart M3an är nog mer allround och lättare att hitta styling delar till (om man är lagd åt det hållet). Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
dlarsson Vet inte vilka siffror du kikat på men min Z3 M coupe kostar 32.000kr/år för helförsäkring för mig. I och för sig så förlorade jag lappen under tre månader för ca 1,5 år sedan. Men jag skrev över bilen på min tjej och fick ner försäkringen till 12.500kr/år (BMW Originalförsäkring/IF) och då bor jag mitt i smeten i Stockholm. Vad betalar ni för era M3:or? /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
| z3mpower kolla då vad försäkringen för en m3a skulle kosta. För mig var M3an också dyrare. | |
| 12.000:- / år helförs för mig, Villa, 29 år, Stockholm. (Trygg Hansa) | |
|
Klart du väljer en Z3M-kuppe, finns en nyligen inlagd i börsen förresten. Ser fin ut... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
z3mpower: gå in å kika på www.if.se å lämna regnummerfältet blankt å välj sedan M3 respektive M Z3 och jämför själv =) Jag bor en bit utanför stan och när jag jämförde så va de rätt exakt halva priset på en M Z3 mot en M3! mvh larsson |
|
|
Ja ja om ni säger så,så är det väl så. Då är väl bilvalet ganska solklar, M3 vs Z3MC, likadan motor, snarlika prestanda, en (M3) är mer funktionell, något billigare (inköp), lättare att hitta styling delar till, vanligare, finns större utbud men dyrare i försäkring, den andra (Z3MC) är mer udda, fräckare design, något dyrare (inköp), styling enbart från MH-GTR, men billigare i försäkring. Själv valde jag Z3MC i Januari. Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
735 |
Ska ta funderare, såg Z3an som var till salu, den var dessutom i rätt färg enligt min smak (Estorllblå).... |
| Tänk på bara att z3an är vildare att köra pga den ålderstigna bakaxel, framförallt när det är halt. Jag har iof bara hälften av z3m hk antal, men tycker den e lite ostabil jämfört med en vanlig e36. Kul när andan faller på, men inte så kul när det kommr som en överraskning. | |
|
Där har vi ju det där med funktionell eller inte. Ska man ha en åretrunt bil så är säkert M3an bättre, men jag tror att Z3Mcoupe är roligare just på grund av sin bakaxel. De flesta kör den nog inte heller på vintern. Personligen tycker jag Z3Mcoupen är snyggare också. Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.