|
|
|
|---|---|
|
Jag läste i metro i en intervju med Ditec att de använde fönsterputs till bilklädseln om man hade fläckig sådan... Någon som vet om detta är rätt eller ska man ta den sedvanliga ? | |
|
Låter ju onekligen lite annorlunda, Ditec borde ju ha proffsgrejer för varje ändamål. Gör inget innan du får det bekräftat iaf! :)) Annars kan jag rekommendera att försöka låna/hyra eller låta proffsen (rekonda) köra med en varmvattendammsug. Körde igenom hela inredningen häromveckan då vinterns slaskbruna fläckar satt sig på golv m.m. Oslagbart verktyg och bilen blev som ny med riktig nybilslukt! Fläckar jobbar man bort enkelt förutom dom riktigt fast-etsade men detta avlägsnades med en produkt som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på (mer än att det var Lahegas grejer). "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Det finns ju fönsterputs som är skum på en sprayflaska, och detta brukar vara samma sak som klädselskum. I alla fall det medlet jag använder mig av. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Med tanke på att de flesta fönsterputsmedlen innehåller ammoniak, skulle jag vara lite försiktig med att använda sådant på tygklädsel! Mvh |
|
|
Liknande trådar har varit uppe förut, tex diskmedel till biltvätt. Jag undrar bara varför ett fönsterputsmedel skulle var bättre till bilklädseltvätt än en medel avsett just för klädseltvätt. Inte kan man väl tro att tillverkarna, som lägger ner miljoner på produktutveckling, tar fram en fönsterputs som är bättre till klädsel än deras klädseltvättmedel? I så fall borde det vara en baggis att ta fram ETT medel som duger till allt; disk, kläder, bil, toa mm mm. Eller är vi lurade och köper en massa olika burkar och flaskor, när det kanske räcker med färre? __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Marknaden är full av överflödiga produkter men jag skulle nog iaf satsa på en produkt avsedd för klädseln då man inte gärna chansar.. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
|
Men jag gjorde motsatsen och köpte mig en burk klädseltvätt och tog det säkra före det osäkra och rockade på ....blev kanonbra. Thomas Ahlström |
|
| Hej. Vad jag menade i metro var att som privatperson har man oftast inte en uppsjö av kemikalier till förfogande när det händer något. En fläck på textilier kan man ibland få bort med lite vatten el fönsterputs och OFÄRGAD trasa. Själklart har jag mer raffinerade metoder att tvätta interiörer med. Men enstaka fläckar har fungerat utmärkt med förnsterputsen jag använder. Man ska alltid börja med de enklaste alternativen. Använd dock aldrig fönsterputs på läder!! Det som står i tidningen var inte det jag sa på en del punkter, men..men så är det och det är alltid farligt att ge generella råd för det kan gå väldigt tokigt..och vem får då skulden??? Mvh: Jörgen på Sthlms Bilvård | |
Asken (AutoPower) |
Polernisse: välkommen till forumet:) Asken |
| Jag tog ajax fönster puts till att göra rent en växelspaks knopp i skinn, efter tvätten såg den ut som om den hade en 30 000 mil på nacken även om den bara var ngt år gammal. Så jag rekommenderar inte att du testar. | |
|
Mugge: Om du läser alla postningar så framgår klart och tydligt att endast textilklädslar kan detta appliceras på. Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.