|
|
|
|---|---|
|
Hej skriver här mitt första inlägg! Någon som vet vad som skiljer på olika årsmodeller på z3 Coupe. Tycket mig se att vissa 2,8l är bredare över "baken" än andra, stämmer det? /Henrik | |
| Alla Z3 Coupé har samma kaross oavsett årsmodell. 2.8/3.0/M har samma skärmar, huv och annat. | |
|
Färgen gör nog en del, jag tycker oftast att de silvriga ser spinkigare ut än andra. Formerna försvinner tyvärr lite på silvermetallic. Finns coupe'n med 4 cylindriga motorer? De 4 cylindriga roadster bilarna har ju smalare bakskärmar. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
|
-00 eller -01 kom väl antispinn och lite annat som extrautrustning. Eller gäller det bara M-modellerna? /Fredrik |
|
|
Någon som varit och tittat på någon fin 2,8 C, till salu som kan rekommenderas. /Henrik |
|
|
Precis som Fredik M säger så försvinner formerna lite med silver. Coupé finns ej med 4 cyl. Antispinn från 00 el. 01 (minns ej själv vilket år) gäller bara M modeller. 2,8 samt 3.0 har haft ASC som standard sen lanseringen. |
|
| Linden motorsport (söder mälarstrand) har en fin svart bil som en polare till mig bytte in för ett par veckor sedan. Begärt pris är 199´ men den får du nog billigare vid snabb affär. | |
|
Zodiaken. Vet du något mer om den bilen? Jag var där och tittade och tyckte den såg lite "sliten" ut. Den var iof väldigt skitig när jag var där, så det var svårt att bedömma skicket. /Henrik |
|
|
Jag vet det mesta om den bilen. Maila mig istället så kan vi disskutera lite mer. per@repro7an.se /Per |
|
|
Bucket: min förra bil, det var inte världens bästa väglag för att hålla en svart bil i rent skick när jag bytte in den, blev så på 2 dagar... :-/ har du frågor som inte Per har svar till (finns det? ;-) så får du gärna kontakta mig, firrebirre@hotmail.com . mvh Anders BMWCS #4727 |
|
|
En litet tillägg ( fast kanske felaktigt trotts allt) till det Fredrik säger om antispin. På 2.8 coupe så är antispin standard. Det var endast på M modellerna som det tillkom som extra tillbehör från 2001. Annars så 2002 ändrades det på listen till bakluckan på icke M. Medans M modellerna behöll den gamla smala och korta så fick 3.0 en bredd och lång. Den är skit snygg och går att även eftermontera på 99 modellen ( som jag har gjort ) Däremot på M behövdes den uppgraderingen inte inte för utseendets skull i och med att nummer plåten sitter inte på spoilern som på 2.8 och 3.0. Andra delar som är utseendemässigt olika: - Olika stolar - Olika fälgdimentioner :17" på 3.0/2.8 och 18" på M. - 1 avgassystem på 3.0/2.8 mot 2 avgassystem på M - Front spoiler olika - gälar på sidan olika ( det är även storleks skillnad på dessa) - mindre speglar på M - bakspoiler olika - Alla 3.0 har vita blinkers, det har inte 2.8 (hur var det med M?) dessutom så tror jag att M har inte A/C fast där kan jag ha fel... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever: Är du helt säker på att Z3Mcoupe har 18tums fälgar som standard??!! |
|
| M Coupe har 17" som standard | |
|
M Coupé har AC som standard samt även vita blinkers på alla M standard. Gälarna på sidan är exakt samma storlek som till övriga Z3. BMW gör ju knappast olika karossdelar till samma kaross. |
|
|
Zodiaken: inte ens nära i storlek. Kolla här: Länk Z3MANNEN: 17" eller 18" där har jag kanske fel. Jag kollade i instruktionsboken och fann dimentioner till 18" på M men det kan ju vara tillval, det tänkte jag inte på... |
|
|
Z3c 4 ever: Du är förlåten!! :) |
|
rocketboy |
Haha zodiaken har fel, ser ju varje sund å frisk människa att det är står skillnad på gälarna ; ). |
|
i och för sig så står det i själva texten att det ska vara bara 1/16 inch som skiljer men jag kan inte tänka mig detta när jag ser bilden. Det ser ut som 2-3 cm i längd och 1cm i bred minst ... _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Det står ju i texten att M-gälarna ser mindre ut än vad de är. Rocketboy: Du som ändå inte gör annat än att skriva fel, kan du inte gå ut och mäta i garaget :)) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.