|
|
|
|---|---|
| är de samma kabelstock på 320 motorn och 325motorn? har köpt en 320 87:a och en 325 motor som skall läggas i. kan man plocka bort lamdan från 325 motorn? för där är ej någon kat på 320. eller hur skall man annars lösa det? är de något annat man skall tänka på vid byte till 325 motor? | |
| nån som vet? | |
|
du kan köra utan lambagivare.. men det är väl inte det bästa, då utgår motorn från förprogrammerade värden.. iallafall har jag förstått det så.. men om 320's härva funkar.. hmm jo jag tror det.. byta box vill du väl iaf göra? :) |
|
|
Så mycket som jag vet så skall det vara samm, bara du byter box o luftmängdmätare. |
|
|
Svetsa på en mutter i avgassystemet med ett hål i mitten och gänga i en lambda givare... inte några större svårigheter!! /Johan Länk |
|
| johankihl, till viken nytta? då det inte finns lamda på en 320 87:a? | |
|
Jag trodde att motronicen använde lambdan för att reglera bränsle/luft blandningen... Det tror jag i alla fall, vet ej säkert... /Johan Länk |
|
| Det måste vara samma årsmodell, har bytt motor i min bil bil, från 320 till 323 men det va 2 år äldre motor, så det va annan kabelstam, så jag fick byta hela insprutningspaketet, men det gick bra, kolla annar att det är samma kabelstam. | |
|
Förutsatt att motorn som sitter i har motronic så sitter där redan en lambda, om inte så är fallet så får du nog plocka allt kablar box... rubbet från en 325, för 325 motorerna finns väl inte med annat än motronic? /Johan Länk |
|
|
Ska du bygga 2,7L motor så har jag stakar över. john@zatzy.com |
|
| använder stakarna från 320:in, ja det var ej samma kabelstam, måste fixa en ny från en 325 motor har redan box till 325 saknar kabelhärva bara. vad skall man ge för en kabel härva beg?! | |
|
Jag har en kabelhärva från 325ik 87. Vill ha 700kr. Har även annat liggande, finns i Malmö. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.