AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.207

Mätar fifflare som åkte dit.

Sida 2 av 2
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Säger inte så mycket om mätarfiffel även om det inte är mindre allvarligt med skattefusk. Sen kan man ju spekulera i hur ärliga bilarna är som rullat in hos firman i fråga.

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Men det blir ju bara spekulationer som sagt...

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

He
23
Henriiik
520iA T -02
Okej Haglund. Trodde att det kanske var samma firma men det kanske finns flera som fifflar i Borås ?
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Henriiik:

De som åkte fast för mätarfiffel har åkt fast för andra grejer i samband med detta, bland annat narkotikabrott m.m. och det var inte Asplunds det kan jag lova. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
li
1.959
liste
535i -89
Därmed känns det inte längre så konstigt att BMW Group sade upp samarbetet med Asplunds...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Hur långt är klivet från skattefusk till mätarfiffel om man ändå kan gå över linjen och anställa bullvaner osv? Är det omöjligt att med asplunds goda kontakter att dom också kan ha skruvat bilarna och kunnat fixa mycket bra historik som stämmer överens med den nya mätarställningen?

Det är ju absolut inte det intrycket man har fått av asplunds så förhopnningsvis har dom sålt ärliga bilar. Men man kan ju knappast skylla på att man "glömt" betala skatt när man har använt sig av bullvaner.
Om Asplunds nu är skyldiga så är väl inte steget så långt till mätarfiffel..
Men vi vet väl inte om de har använt bulvaner.....
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Undrar hur länge av straffet som gäller mätarfiffle och hur mycket skattebrottet gjorde. Skulle inte bli förvånad om mätarfusket endast ger böter och att dom 2 åren gäller för bokföringsbrott. Nån som vet??
//Marin
Håller med Marin om det där med hur långt staget är egentligen mellan mätafiffel och skattefusk.

För två sommrar sen såg jag Claus och Tommy åka runt i deras Z8 sen förra sommarn likadant. Jag kollade in i den när den stog på torget i Borås i sommras när Tommy var vid "minuten" och tog ut pengar. Såg då att trippmätarn stog på 1150mil ca. Nu när man kollar annonsen så står det 600 mil på samma bil.......Hmmm

Bara lägger in det som en blänkare och tror själv att steget är inte alls långt.

OO=00=OO
Såg att det var "acey" som gjort inlägget...ber om ursäkt. :-)

OO=00=OO
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Jag funderar på att köpa en bil via dem, men nu blev man ju avskräckt....

Detta var ju 2 år sen det hände någon som vet om deras rykte nu? de borde ju vara livrädda att göra något fuffens igen tycker man eftersom de har ögonen på sig....

Köpa och få en magkänsla för bilen eller välja annan firma, vad tycker ni?
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Djävulskt bra!

Men det visar samtidigt hur sjukt rättssystemet är. Var på nyheterna häromdan om farmodern som var ute och gick med sitt barnbarn och blev ihjälkörda av ett rattfyllo för 1-2 år sedan. Han fick 1,5 år......

Två människoliv eller mätarfifflande, vilket är viktigast? Förstår inte logiken jag...

Bilen: Länk
griegertz:
Kan som Boråsare säga att Asplunds bil är en av de seriösaste firmorna i Borås med omnejd. Har aldrig hört om någon som blivit missnöjd efter bilköp hos dem. Säljer numera Jaguar och Citroën och är minst lika seriösa som tidigare. De verkar fortfarande ha en hel del Bmw i lagret och gissar väl att de fortfarande säljer bra av dessa eftersom de behållt en massa gamla Bmw-kunder trots att de ej är auktoriserade längre. Det där med "momsfifflet" chockade verkligen mig i alla fall men firman står fortfarande kvar ändå.... Jag försvarar ej firman men ville bara berätta lite om mina personliga tankar angående firman, hade själv inte tvekat att köpa en bil där om de haft ngn bil jag verkligen velat köpa.

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.