|
|
|
|---|---|
diamantsvart_bmw |
Hur många har satt på sommar däcken?? va det skönt att slippa dubbrassel själv blir det byte nästa helg Länk |
|
Finns redan en tråd i ämnet. _____ Micke Länk Länk |
|
| Tycker att man ska hålla sig tills det blir lagligt för det är trots allt kallt om nätterna och blött om dagarna (smält vatten) och det är en liten risk med det iallafall... | |
diamantsvart_bmw |
Micke jag letade efter den tråden men hittade den inte Länk |
|
Hmmm ja, känns inte så viktigt med sommardäck på bimmern just nu...... då ingen av 7 tillfrågade bilverkstäder här vill åta sig att byta 2 vipparmar åt mig........... =( //Chrille |
|
| Den 1:a April är det som gäller! | |
|
Jag blev less på dom sladdriga högprofil vinterhjulet så att sommar däcken åkte på igår kväll. Här i Örebro känns det torrt och fint på vägarna. per_j82: 1:a April är det datumet då du måste byta. (om det inte är vinterväglag) |
|
| Ja, ja hörde att det var så... Äh, lika bra mina vintersulor får ligga på några veckor till, man vet ju aldrig. Det kan ju komma ett bakslag med snö om man har otur, här uppe i Hudiksvall är det glashalt på morgonen och sena kvällar, för snö smältningen fryser till is då. Sen har ju jag högprofil sommardäck också :-( 205x60x15... Vinterdäcken är 195x65x15, inte så stor skillnad.... :-( | |
|
Länk _____ Micke Länk Länk |
|
The_Skygazer |
tycker synd om er som bor i norra Sverige, själv bor jag i skåne och våren är på G 10-12 grader om dagarna och noll snö. knappt 0 grader på natten om det skall vara som värst. Flytta ner vett ja... :-) |
|
Ahlstedt, 1:a april får du ha sommardäck OCH vinterdäck även om det är vinterväglag! 1:a maj får du INTE ha dubbdäcken på OM det är sommarväg! Mina sommardäck sitter på, det är inte olagligt med den väg som råder idag, kommer det däremot snö imorrn så MÅSTE jag byta enligt lagen... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
The_Skygazer |
I skåne behöver man inte vinterdäck i 99 % av alla vinterdagar. I andra ord så använder skåningar mycket sällan vinterdäck. I malmöregionen är det nästan sällsynt med vinterdäck :-) |
|
Anders S. du hann före... ;o) Byter 1:a April till sommarsulor... /Jake |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.