|
|
|
|---|---|
|
Efter att ha försökt kohandla med mitt försäkringsbolag och endast fått ner premien 6%, känner jag att det är läge att fråga här. För mig blev premien densamma för en 750i -98 som för en 735iA -91... Hur e d möjligt? Känns inte så lite småsjukt med tanke på skillnaden i värde och kostnader. 750:n är väl värd 3,5 gånger så mycket och kostar säkert dubbelt så mycket att reparera vid ev. skada. Det är inte premien i sig som jag opponerar mig mot (7.000 helår/helförsäkring är ok i mitt tycke) utan att ett bolag kan sätta samma premie på så vitt skilda bilar - enda gemensamma nämnare är egentligen märket. | |
|
Ja, E32 är vettlöst dyra att försäkra i förhållande till ålder och värde. Jag tror att 735i ligger i högre premieklassning än 750i E32, alltså mer skadedrabbad, hur det nu går till. En orsak till de höga premierna är väl att bolagen iaf enligt mig har dålig koll på värdet på E32-bilarna, ofta betalar man ut fantasisummor som man aldrig skulle kunna få ut vid försäljning. Vet en kille som fick 75000 kr för sin 735i -90 vid stöld förra året. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.