AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
392

Hur stor e chansen att man bli blåst på pengarna?

Calle_Bmw
ringde på en annons på 4:ans text tv.
Han köper upp alla sortes bilar med kontant betalning.
Hur stor e risken att man blir lurad.

Alltså att han har folk runt om sig som rånar mig på stålarna sen?

bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Troligtvis ganska minimal, tror dock att en sådan uppköpare betalar fruktansvärt dåligt för din bil...

...BMWLundqvist....
Visa användare
166
touringthomas
528ia Touring-98
Finns det riktigt tel nr eller är det kontantkortstelefon?
Jag blev blåst på en handpenning för ett år sedan 16900:-
Nu sitter killarna "inne" dem hade blåst 13st till.
Den annonsen var inringd till tv4 text via kontantkorts tel.
Calle_Bmw
Touringthomas:

vet ej om det är kontantkort...

Nummret e 0737667942
Hur kollar man vilket??

Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Jag tycker att det inte finns någon risk att bli lurad.

Ta med dig någa muskelknuttar och en fet kniv. När men!

Vi säger att du ska få 60 000 kr rak in i handen!

Vad är då problemet. Ta imot de endast på en bank och sätt in de så fort du får de.
Eller be han överföra pengarna istället.

Vill han göra affär kl 22:35 på en fredag kväll, tack nej.
Du förstår vad jag menar. Se upp du kan faktiskt bli lurad.
Din bil är värd en massa pengar och gör affären på ett säkert ställe.

En gång skulle jag sälja en bil för ynka 20 000 kr och han sa jag har en postväxel med mig, Då sa jag kom till banken de stänger kl 15:00 okej sa han. Han kom 15:05 ju jag vart försenad, Nej men det är okej sa jag de stänger 16:00 och gissa vad jo han blev chockad. Jo men jag vill titta på bilen en gång till bara.
Okej sa jag, han provkörde och ville inte ha bilen. Han hade testat den dagen innan och han var jätte nöjd. Det måste ha varit så att han hade med sig en förfalskad växel kanske. Vem vet.
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Nä men nu vart det kosntig fört tycker jag att det inte finns någon risk med affär och sedan tvärt om.

Jag menar att är du smart så finns det 0% risk och annrs vem vet!!!
Calle_Bmw
det lite skumma e att han bjuder 20000 mer än alla andra...why??
Min brossa bor i göteborg och sa att det rycktas om att många blivit blåsta där (femanhuset)

I så fall så har du ju svarat på din egen fråga. D.v.s. risken att bli blåst är stor.
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Uppköpare som bjuder MER än vad bilen är värd finns inte - blåsrisk!

...BMWLundqvist....
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Självklart är detta en risk att han bjuder mer vad andra bjuder.

Om man inte chansar här livet så kommer det inte att funka!
Åk till han (inte ensam) och ta imot pengarna (om de e äkta) sedan vad ska han göra. Som jag sa på ett säkert ställe!

Fy F*n vad människan gör för pengar men 20 000 kr mer än vad andra bjuder låter rätt saftigt.
Det är inte förrän han börjar snacka om att du får hälften nu och resten om några dagar som risken att bli lurad är stor.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Om någon bjuder markant mer än vad övriga gör, och dessutom gör det när han inte ens har sett bilen, är nog blåsningsrisken stor!

Börjar de snacka om att få en del av pengarna nu, som PB skriver, eller börjar prata om att ta bilen på "försäljningsuppdrag" åt dig, är det nog i det närmaste "blåsningsgaranti"!
Då är du tvärtvåa!

Mvh
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Gör upp affären på bank, och lämna inte över några papper eller nycklar förrens du ser kontoutdraget med pengarna på plats.
Lo
301
Loqmankaki
BMW M6 Cab 07
BMW 550 GT
Jag kan inte låta bli men vad är det som är konstigt med detta!

Har de pengar på sig och vill ha bilen, inga problem. Man behöver inte vara rädd eller!

Har de inga pengar så är det självklart att man inte lämnar ifrån sig bilen! Vilken männsika som helst fattar detta. Har de pengar eller överför pengar så är det klart att du ska sälja!

Jag åkte till stockholm en gång för att handla bilar och då stötte jag på två killar som ville sälja en (325:a - 93 finfin för 40 000 kr) 2001. De hade ett vilkor att vi skulle åka till deras gareage där de hade dator som skulle göra ägar bytet alltås de hade inga regbevis. Resten kan gissa!

Jag tycker att man bör kunna avgöra om en människa är skum eller ej! För det är inte svårt att avgöra!

Kan man inte avgöra om någon är skum eller ej då får man skylla sig själv att man blir lurad.
Bilförmedlare ska man passa sig för noga.

"the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department

//cruZZe
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
KOM IHÅG ATT DU SKA LÄGGA PÅ ÄGARBEVISET!!!!!!
Finns det inte färdiga kvittenser i motorbörsen?
Begär att få se ett leg, hade en kompis som skulle sälja en R1:a förra sommaren men han som provkörde kraschade på garageuppfarten och polarn fick själv stå för självrisken så från och med nu skriver dom som provkör min bil vid ev försäljning på ett papper om att dom tar på sig självrisken oavsett vad det är för typ av skada som dom orsakar!

Frazze
bm
1.828
bmwlundqvist
320d xdrive Touring -12
320d Touring -21
Ni ska båda lägga på ägarbeviset tillsammans.

cruZZe: det är skillnad på bilförmedlare och "bilförmedlare".
En förmedlare som ringer till dej o erbjuder försäljningsuppdrag eller liknande - lägg på.

Seriösa bilförmedlingsfirmor - på plats eller via nätet - kan du lungt vända dig till, då kan du ju oxo välja om du vill ställa upp den för förmedling eller fortsätta köra och visa den på bokade köparbesök, vilket jag tycket är att föredra - då pillar o tafsar varenda nyfiken jäkel inte på den.

Sedan hjälper förmedlaren till med alla papper o pengar så allt går rätt till och ingen blir blåst.
Att köparen dessutom får hjälp men finans innebär ju också att det kan vara lättare att få ut lite mer för bilen.

...BMWLundqvist....
Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
Gör som Hubbe325 skrev, sedan fyller ni i ägarbytet och postar det tillsammans i närmaste brevlåda utanför banken
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Dodger: och sen så ska man dra världens blötkyss med varandra.. hehe.. kanske inte.. men det hade sett väldigt festligt ut :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.