|
|
|
|---|---|
|
Måste man skaffa en sån nedrans kabel som till E34:a för att kunna få fart på en elstol med minne i en E32:a? Som jag fattar det så är det inte "bara" att få fart på minnes delen i en E32:a eftersom det styr lite andra saker åxå, som jag även kunnat utröna så sitter minnesmodulen i stolen på E34:a, gör den det även på E32?... Jag har sökt inlägg om detta i ca 3 timmar men inte hittat något som får mig säker på vad som krävs. // Henke Bleifuss | |
|
Lite frågor 1. Har du skaffat elstolar med minne? 2. Är de från en e32 eller e34? 3. Är det en fördragen kabel för elstol i din bil? (Det är samma minnesmodul för e32 och e34 om det är samma årsmodell på bilarna) |
|
|
1 & 2: Stolarna sitter i en 750 okänd årsmodell men med airbag om det kan vara någon ledtråd... 3: Jag har två kontaktstycken under båda stolarna ett litet å ett rätt stort, båda är inkopplade. På förar sidan går det en bunt med kablar fram till kontaktstycket men det är endast typ 3-4 som används på min nuvarande stol vilket kanske skulle innebära att det är fördraget eller? // Henke Bleifuss |
|
|
3. Det stora kontakstycket är för elstolar/minne och det lilla är förmodligen stolsvärmen. Är inte det stora kontaktstycket i din bil exakt lika det som sitter i 750:n? Om jag minns rätt på e34 är det följande som går via den stora kontakten; spänning, jord, backsignal (så att höger backspegel kan vika ner sig vid backning). Kablarna till backspeglarna är i två separata stammar som inte går via stora kontakten. Det jag inte minns är hur kableringen till elratt är ordnat. Om du inte har minnesspeglar är det "riskfritt" att köpa stolarna från 750:n och sätta in i din bil. Dra bara fram spänning och jord till stora kontakten som kommer från stolen om du inte har fördraget. Men; kommer stolarna från en 750 med minnesspeglar måste jordkabeln i den kabel som går till höger backspegel jordas. Annars funker ingenting på stolen. |
|
|
Kane du är en klippa!! Satt å klia mig i huvudet med ALLT jag kunde tänka mig ifrån bilen ja hämtade stolarna ifrån kopplade in allt med reläer och boxar å doningar men inget funkade =( Sen kom jag på att det var juh nån som skrivit något om jordning så jag rusar in och kollar forumet, rusar ut och jordar. Jag har nu åkt elstol å druckit bärs hela kvällen, måste nog ladda batteriet i morgon =D // Henke Bleifuss |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.