AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
814

Kan någon laga min cd-växlare?

Visa användare
7
laszlo
325i cab -01 Sommarbil
728iA -96 Vinterbil
325iA -07 Frugans
Hejsan. Jag har en bilradio BMW Business RDS,med cd-växlare
som har pajat. Det står "high temp" på radions display,och den vill inte
starta.Jag lämnade in den hos en reparatör men, han kunde inte
laga den för att han inte kunde koppla upp den,nästa steg var
FÖRENADE BIL men även där var det STOPP.Köp en ny sa verkstadschefen.Men den kostar 6000:-Ny.Nästa var BILRADIOCENTER men även där fick nobben.Jag hoppas att någon i SVERIGE kan laga den till ett "skäligt pris"

Tack.
Problemet är som antyds, man måste ha en styrenhet (MID), stereo osv på bänken också för att kunna starta upp systemet och börja felsöka. Finns säkert en testutrustning för detta hos tillverkaren, tveksamt om det finns i Sverige. Det är säkert Philips, Becker eller Blaupunkt som ligger bakom tillverkningen av stereon (huvudenheten), kan ju finnas en möjlighet att de kan hjälpa till. Om det är Blaupunkt så kan jag rekommendera Leif´s Mobilradiocenter i Varberg. Han löser problemen även för Bosch i Norrköping som är GA för Balupunkt i Sverige.

FP
Visa användare
7
laszlo
325i cab -01 Sommarbil
728iA -96 Vinterbil
325iA -07 Frugans
Hejsan Folke.
Det är en Philips cd-växlare.
OK, kan inte direkt säga var du kan vända dig, förutom att du kan höra dig för hos någon radio-TV rep. Är det växlaren som är defekt och genererar high temp i radions display?

FP
Visa användare
7
laszlo
325i cab -01 Sommarbil
728iA -96 Vinterbil
325iA -07 Frugans
Ja Det är riktigt. Den funkade perfekt fram till i höstas.Själva radio delen är ny renoverad i belgien,det var kortis i displayen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.