|
|
|
|---|---|
|
Ska byta motorn i min 320 till 192 Hk istället. Men nu undrar jag följande: Hur blir min bil imot en 325 med sin 3:45 utväxling?? Fattar att toppen kommer till att vara den samma men annars menar jag. Något jag bör tänka på?? Kommer min Bakväxel till att hålla eller behöver jag byta den? Ste | |
|
De kommer nog att hålla eftersom bakaxlarna brukar galant klara 2-3 ggr orginaleffekten! Du har ju troligen lite lägre utväxling (nummeriskt högre siffra) i din 320 jämfört med 325 så du får bättre acc än en standard 325:a! |
|
schneberger |
en 320 har 3:45 i utväxling. och en 325 har 3:15. så den kommer helt säkert acca bätter än en ogrinal 325 . däremot kommer du ha ett bra mycket högre varv vid samma farter.. . |
PETER.O |
Det blir väl inte mer än knappt 10% högre varv. Så det kan väl man leva med. Mvh Peter |
|
Jag vann årets MasterStarter (klass 2) på Knutstorpsträffen i en 320 med 325 motor. Den axar klart bättre än en original 325 men går på varvspärren vid 220. Funkar finfint. Bakaxeln håller även med R däck. Varven blir inte högre än att man utan problem kör 160 mil enkel väg till en BMW träff. :-) Inte min bil dock. Kiip Spiiding! |
|
|
Den bryter med 225 på mätaren vid 6500 just nu. Borde väl varva likadant med 2.5 liter motorn. Kommer skillnaden blir stor 0-200Km/h mot en vanlig 325? Saken är att jag vill att det ska gå ganska så snabbt upp till 200 strecket. 325 motor är väl identiskt på utseendet till 320`s motor. Vill ju inte att de ska ser det sen när man ska in med den på bilprovningen. Annars hade ju kanske 328`s motor vart ett bättre val Mvh: Ste Ste |
|
|
Sorry! Missade Spiidfriiks inlägg innan jag skrev detta =) Ste |
|
|
Finns ju en 325iE36 med ett 2,8liters block på börsen (har iallafall funnits). Det borde väll vara optimalt om man inte vill bli upptäckt? Mvh Patrik |
|
schneberger |
det är väll samma block alla 3 motorenra ?. |
|
320,325 -95 har M50 = gjutjärnsblock 320,328 96- har M52 = Alublock ______________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
En parentes bara. Bakaxelklumpen är väl kraftigare på 325 än 320. Hur mycket dessa tål är jag däremot inte rätt man att svara på... :) "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" |
|
schneberger |
beror nog på om du har en med diff eller inte ..den med diff är några cm längre |
|
så det finns alltså ne bakväxel med diff med 3:45 utväxling.. Ovanliga eller??? Jag har ingen sådan nämligen Ste |
|
schneberger |
ingen klump med diff till 3:45 utväxling vad jag vet.. gjorde bara ett inlägg . att det är samma klump på 320 och 325 . om du har utan diff.. det sa dom på bmw iallfall.. har du en 325 med diff skiljer det några centimeter. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.