AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.005

Vilket är bästa vaxet...

BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
HAr använt Hagmans Glansvax och tycker det e bra. Men så hörde jag att Sonax vax var "bäst i test" stämer det?. HAr hört tidigare att det inte alls var så bra. Nån som vet vilket som e sant?
Vilka vaxer använder ni?
Tigerr
Merparten här tror jag använder Sonax. Jag brukar aldrig lyssna så mkt på tester utan gillar att bilda mig en egen uppfattning! Sonax bilpolish och Sonax flytande hårdvax ger en hård och tålig yta. Bäst hållbarhet bland dem jag har testat. Jag använder Sonax, och kan varmt rekomendera det!

Tigerr
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Länk

///MVH Hasso
Länk

Hur är det Hasso.
Jag köpte ju proffsgrejorna och då är det vaxpolish som ska stå för skyddet.
Behöver man köra med flytande hårdvax efter det eller blir det ett fullgott skydd ändå?

_____
Micke
Länk
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Micke:
Länk
Waxpoliscken står för glansen och mindre repborttagning, men även som ett waxskydd som duger bra för sommarbruk.
Ska jag skriva ett nytt polerrep ??? :DDDDD

///MVH Hasso
Länk

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Någon som testat BMW:s vax?
Ok,Hasso.
Det var lite för länge sedan jag läste det.. Sorry. :-)
Finns flytande hårdvax som proffsprodukt oxå eller?

_____
Micke
Länk
Länk
Alla bmws bilvårds prudukter som jag provat är riktigt bra tycker jag. Schampot samt både polish och vax är minst likabra som sonax. De har även en riktigt bra insekts lösare eller vad dom kallar det.

bitte, benutzen Sie die Suchfunktion.
Snälla använd sökfunktionen.
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
Många som rekomenderar vaxer har aldrig provat olika vaxer!!!!
Jag tycker inte att sonax e så mycket bättre än andra jag e ute efter en blank bil inte ett ett vax som håller länge""""

Stjärnan under huven...
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Kingen: Jag tillhör den kategorin som provat det mesta i waxväg
sedan 1969, då det endast fanns Simoniz hårdwax och nån typ av Turtle. Sedan kräver olika lacktyper olika waxtyper för att göra sig rättvis så att säga att ett märke är bättre än det andra, det är helt beroende på vilken kulör och lacktyp du har.
Sonax proffsserie är det bästa som jag använd till min BMW och Sonax produker oavsett vad det är håller en hög kvalitet.
Det finns bra produkter hos andra tillverkare också så klart, men jag har inte sett till nån mera som inte är petroleumbaserat vilket är att föredra.3M har också mycket bra polerproukter för proffsbruk, men de är dubbelt så dyra.Köpes hos lackgrossister.
men resultatet blir inte bättre för det. Lahega/Hagmans är ju välkända och bra produkter de också, och har produkter utöver de som finns på macken som är en högre klass på.

///MVH Hasso
Länk

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Får hålla med Hasso vad det gäller Sonax. Har genom åren testat en massa typer men kör numera med Sonax produkter då de har bra pris, bra resultat i form av hållbarhet och finisch samt att de är lättarbetade.
Ur skötsel synpunkt är min E38 som "enbart" är Sonax skyddad nästan lika lätt att hålla skicket på som min Ditecbehandlade E39. Inte riktigt lika lätt men det uppvägs ibland av att det är enklare/billigare att åtgärda små skavanker själv än att behöva dra iväg till Diteccentret,

Det enda vaxet som jag egentlig tyckt varit bättre var ett Simoniz hårdvax av den gamla typen på gul burk som jag köpte för en 20 år sedan. Fantastisk glans och polerförmåga i kombination med hållbarhet. MEN,,,,,ett vansinnigt hårt arbete att vaxa bilen var det. Det var nästan så man önskade att dåvarande flickvännen varit medlem i Ryska landslaget för kulstötning eller annan muskel atleyt med träningsbehov.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Captur Intens II-19
Sail: HEHE känner igen det, då behövdes inga Gym:)))
Men Sonax har kommit med ett nytt Wax som jag tror påminner lite om detta om du vill träna lite. Fast ändå inte riktigt så muskelkrävande. Sonax extreme wax. Länk

///MVH Hasso
Länk

kurremurre
Sonax Taxich.dröm...Jo jag var oxå på med simonizvaxets tid
Jobbade på BP i Flen o vi hade ett par kunder som lämna in sina bilar för vaxning..bl. annat Prins Wilhelms stora gröna Rambler.Herregud man va slut när man kom hem!!

Roger
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.