|
|
|
|---|---|
|
Hej. Eftersom det finns så mycket mer delar till salu till E28:or så undrar jag vad som kan passa till en E12a. Någon sa att tex. dörrar kan passa rakt av. Är intresserad främst av hur karosseridetaljer, hjulupphängning osv. kan passa. Passar frontspoiler tex? | |
|
Dörrarna är inte likadana. Jämför så får du se... Vad gäller kaross så är inte mycket likt. Annan framvagn, annan bakvagn och andra dämpare bl a. Frontspoiler från E28 går har bla sett en på www.firstfives.org med M-spoiler från E28. Sen om det är snyggt är ju en annan sak :) Det bästa om du vill ha tag på något är ju typ www.bildelsbasen.se eller annons... /mackan |
|
|
Tror att det finns en lista någonstans på www.firstfives.org där det står vilka delar som kan användas på e12 från andra BMW modeller . Passar verkligen inte dörrarna ? Har hört från flera olika håll att dom ska passa. Enda problemet jag känner till är om man har elhissar , då måste knappen flyttas eller modifieras . E28 har andra dörrsidor , handtag + vev sitter olika. Men rent mekaniskt ska dom väll passa !? ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
|
The Sentinel: Om man kollar noga på en E12-dörr och noga på en E28 dörr så ser de ganska så olika ut bakom rutan. På E28 är det helt rakt medan det på E12 har en L-form. Det passar kanske men ska man he E28-dörr på E12 så måste man ta bort kromlisten på stolpen. Ska man göra tvärtom måste man montera dit kromlisten för annars blir det ett glapp mellan dörrarna. Men det kanske var så du hade tänkt :) |
|
|
Hmm.... tål att tänkas på . Måste ta tag i saken och kolla ordentligt någon gång . Blir dock inte på min 525'a den är fin som den är med kromade el-speglar mitt på dörren :o) Markus : Har du kvar spoilern ? Jag ringer senare i kväll som jag hinner . ///M vh. Niklas BMWCS #3633 BMWCS Sektion Nord |
|
Be 726 523iT LCI -07
316i -00 530iT/5 -96 528iA -86 528i -83 Alpina B9/E28 -82 Nr:003 525 -75 3.0 CS -73 Jaguar E-type OTS v12 -71 Dynapack dynamometer |
Det borde även gå att flytta över rutramen från e12-dörr till e28-dörr och behålla kromlisten. Men inredningen fungerar nog inte att flytta över rakt av. Bert-Ola BmwCS #2423 |
|
Appropå dörrar: Efter ett inbrott i min f.d. E28 körde jag omkring ca en vecka med dörruta till E12. Om E12 rutan varit tonad hadde den fått sitta kvar... Mvh LEF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.